weet niet waar ik moet beginnen.. jullie wel?

Discussion in 'De lounge' started by girl21, Jul 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

heb al even gezocht, maar kan het niet vinden in een eerder topic..

we gaan verhuizen, en ik wil al vast wat dingetjes inpakken..

maar wat? waar begin ik? ik wil dingen pakken die ik niet nodig ben tot we daar wonen, maar weet gek genoeg niet wat... tja 1 ding heb ik ingepakt, de fotoboeken... verder kom ik niet...

hebben jullie tips om logisch te gaan inpakken?
    boeken hebben we niet, dus die kan ik niet alvast doen ;)

kom maar op, dan kan ik beginnen:D

2. Dana

Dana Niet meer actief

begin op zolder en werk naar beneden, op zolder staan vaak dingen die je het minst gebruikt ;)

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik ben toen per kamer/kast gaan kijken wat we konden inpakken, wat weg kon en wat we nog nodig hadden. En de laatste 2dagen plastic borden en bekers etc gebruikt en afhaaleten zodat keukenspullen ook ingepakt konden worden

4. girl21

girl21 Niet meer actief

op zolder beginnen is hier helaas geen optie, daar ben ik manlief voor nodig, want das zooooooown zooi! en er staan allemaal zware spullen voor/tussen..
    en ik wil toch graag mee kunnen blijven helpen met de verhuizing, en dan moet ik denk ik toch rustig aan gaan doen.. elek dag een beetje;)

5. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

Jun 16, 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Wanneer ga je verhuizen?

Afhankelijk daarvan zou je nog meer spullen in kunnen pakken:
    - servies dat je niet of nauwelijks gebruikt
    - dvd's en cd's, op je favorieten na..
    - kleren die je niet draagt dit seizoen (alhoewel met dit weer ;) )
    - boeken

6. girl21

girl21 Niet meer actief

servies gaat niet echt, we 'moeten' hier nog een verjaardag vieren.. en dvd's cd's ga ik idd ook doen
    boeken heb ik niet/nauwelijks, en kleren, tja das een goeie, draag nu toch positie kleding, dus de rest kan ingepakt.. :D

7. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Alle tierelantijntjes dingen (kaarsjes,houders,vazen en potten ed), dvd's.

8. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook pas verhuisd en ben idd begonnen met boeken,kleding wat ik niet meer aan deed, dingen die in de woonkamer staan als sier en dingen uit de keuken die je waarsch de komende tijd niet gebruikt

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,096
    2,241
    113
    Brabant
    ik heb wat noodzakelijk servies apart gezet en de rest allemaal in gepakt.
    wij hadden ook verjaardagen, maar daar had ik leuk wegwerp servies voor gekocht.
    verder had ik alle spelletjes, zomerkleren, playstation, fotolijsten, en frutselprutsel dingen al snel ingepakt.

10. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

Dec 13, 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Hier 3 weken geleden ook verhuisd, wist ook niet waar ik moest beginnen. Heb ook maar eerst (foto)boeken ingepakt, de winterkleding, kleding die ik niet vaak aandoe, keukenspul dat ik niet vaak gebruik etc. Ik zou het voor geen geld over willen doen ;). Wij hadden ook een puinzooi op zolder, word er nog moe van als ik eraan denk ;) SUCCES!

11. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Boeken, winterkleding, studeerkamerspullen, schuur/berging, kasten uitzoeken op wat je weg kan gooien, weinig gebruikt kinderspeelgoed.

Succes:)

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Beddengoed op 1 setje na. Inderdaad winterkleding (of toch zomerkleding nu ;)). Inclusief schoenen. Overbodige prulletjes. Koffers, tassen enz. Spelletjes en speelgoed. Succes!

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Wij gaan over 2 weken verhuizen, maar we laten alles lekker doen door het verhuisbedrijf, hoef me nergens druk over te maken... :)

Succes met het pakken!

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij gingen automatisch van minst-gebruikte naar meest-gebruikte spullen. Eerste dozen: dvd's (want we verkochten het kastje waar ze instonden), toen boeken, cd's, kampeerspullen, administratie op het hoognodige na, foto's, kisten met kleding t/m mt 80 van mijn dochter, winterkleding/jassen/schoenen.

De keuken was pas als laatste leeg. Toen woonden we zelfs al in het nieuwe huis, haha.

Succes! *zalig om het weer achter de rug te hebben*

15. dibbes

dibbes Actief lid

Apr 22, 2008
    126
    0
    16
    administratie
    rotterdam
    3 jaar geleden zouden wij verhuizen... Omdat ik net zwanger was alvast zoveel mogelijk ingepakt. Helaas slecht nieuws... de verhuizing werd een half jaar uitgesteld.

met 36 wkn konden we over naar ons nieuwe huis. De ingepakte dozen die een halfjaar hebben gestaan hebben we zo in de containers gegooid... met de gedachten we hebben het niet gebruikt dus zullen we het nu ook niet missen.

Ik had al vrij snel alles ingepakt. Van vazen tot boeken en van kleding tot de administratie...

maak een hoek ergens vrij en pak bv. iedere dag een doos is. Schrijf erop waar de doos moet komen in het nieuwe huis en zet hem in de hoek. Zo kan je mooi stapelen en neemt het niet veel ruimte in. Het is misschien even minder gezellig in huis...

succes met de verhuizing!

Share This Page