Ik denk maar zo : ieder krijgt wat ie toekomt. Heb gezien dat het zo is. Nog niet met alles, maar daar wacht ik nog steeds geduldig op en weet dat die dag komt. Zo ook met liegen, ze valt een x door de mand en dan zullen ze nog eens aan me terugdenken dat ik toen gelijk had. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald het wel
Wraak..... nee, niet echt mijn ding. Ik relativeer, raap mezelf bijeen en ga verder met mijn leven. Ik besteed mijn energie liever aan positieve dingen.
Oh, ik ben echt een tang geloof ik. Als iemand mij iets flikt, pak ik hem 3x zo hard terug. Lukt altijd aardig, ik ben echt een bitch. Weet dat relativeren beter is, maar dat kan ik niet zo goed...
Hmmm ben ook meer van de karma..maar als ik de kans krijg om een klein steekje terug te geven kan ik daar stiekem wel van genieten. En ja soms laat karma even op zich wachten...en soms komt het gigantisch snel. Zoals bij een ex vriend van mij..kon zn handjes niet thuis houden..ik me opgesloten in badkamer en beste vriend gebeld (was alleen thuis) Die heeft hem (naakt en al) op straat gegooid. Hij kwam verkeerd neer en brak zn neus...die daarna verkeerd gezet is int ziekenhuis.Kan nog steeds smakelijk lachen als ik hem zie lopen met zn scheve neus.
Als ik wraak zou moeten nemen op iedereen die me wat heeft aangedaan, dan ben ik wel even bezig. Ben verschrikkelijk gepest op de basisschool. Dus denk ik ook maar: 'Karma's a bitch', en hopelijk krijgen die meiden hun verdiende loon nog wel. Ondertussen heb ik: - De liefde van mijn leven als echtgenoot - Een wolk van een dochter die iedere dag mooier maakt - Woon ik in het land van mijn dromen (Nieuw-Zeeland) - Hebben we net vliegtickets geboekt om volgend jaar vakantie te houden in Nederland met onze fantastische familie en vrienden - Een geweldige baan Ben dus eigenlijk benieuwd of die meiden van weleer het zo goed voor elkaar hebben
Uhhhmmm ja maar, ik ga (meestal) niet bedenken hoe ik iemand terug pak en als het uitkomt pak ik je nog wel vaker dan 1 keer ook. vb er is bij mij een keer wat gebeurd waar ik best wel kapot van was. Een "vriendin" vond het niet zo erg en heel toevallig vond ze het voor hun zelf wel zielig toen ze het vertelde ben ik met een ander onderwerp begonnen heb het nou ook helemaal met haar gehad. Maar ik pak haar nog wel een keer terug als dat zo uitkomt net zolang tot ze begrijt dat ik genoeg van haar heb(heb haar al gezegt dat ik genoeg van haar heb maar ze snapt het niet). Als ik de kans krijg pak ik je 10 keer zo hard terug. Moet nog steeds een paar mensen terug pakken maar mijn tijd komt nog en dan kan ik erg gemeen zijn mijn wraak zal zoet zijn haha
KARMA!!! Ik heb wel geduld moeten hebben, maar degene die mij het hardst heeft gekwetst, vernederd en pijn heeft gedaan (ex) heeft eindelijk gekregen wat hij verdiend! Yeah! En dat wat hij heeft gekregen heeft behoorlijke consequenties voor zijn toekomst! En dat voelt best wel goed!
Ik ben ook geen type om wraak te nemen, al is het in sommige situaties wel heel verleidelijk. Als iemand me een mes in de rug steekt, dan heeft diegene het gewoon voorgoed verpest bij mij, dat is de keerzijde. Ik kijk je nooit meer aan. Je kan heel ver gaan bij mij, maar flik me één keer iets en het is voor altijd klaar. Dan nog een beetje karma er overheen et voila: een ieder krijgt wat 'm toekomt! Ik kijk dan ook vaak naar wat zij hebben en wat ik heb. Hoe zielig moet je jezelf vinden als je iemand iets gemeens aan wilt doen, als je zo laag gaat... En dan kijk ik naar mezelf, in goede gezondheid, een fantastisch gezin, leuke goede baan, leuke familie, handjevol goede vrienden. Ik geloof toch dat ik het dan beter voor elkaar heb!
wat goes around comes around ik geloof in positieve en negatieve carma dus als mensen mij wat hebben aangedaan dan blok ik die uit mijn leven want hun geven mij negatieve energie en ik wil alleen positive energie in mijn leven. En ik geloof dat je in sommige gevallen het toch wel weer terug krijgt in de een of andere manier
Nee, ik vind wraak echt ontzettend laag. Daar sta ik echt ver boven. Al zal ik in extreme gevallen er vast veelvuldig over fantaseren, toepassen zal ik het nooit (naja zeg nooit nooit, maar dan moet ik wel erg ver heen zijn). Ik ben er ook wel vrij simpel in. Als iemand mij meer energie kost dan ik er voor terug krijg, is het voor mij klaar. Daar heb ik geen tijd voor in dit leven. En dan heb ik het over het totale plaatje: een vriendin kan best wel een tijd niet lekker in haar vel zitten en daardoor weinig teruggeven. Dat is geen probleem, omdat we al een goede basis hebben. Maar ook daarin trek ik wel een bepaalde grens, ligt een beetje aan de situatie.
Ik zal zelf geen wraak nemen, uiteindelijk ben ik daar te "lief" voor. Maar vergeten doe ik niet en als zo iemand flink onderuit gaat dan dan lach ik daar wel een beetje om. Verder hoop ik altijd wel dat zoiets als karma bestaat, maar geloof er nog niet echt in. Ik heb mensen zo vaak de meest lullige dingen zien doen en ze komen er gewoon mee weg. En tegelijkertijd goede mensen die veel voor anderen doen allemaal ellende zien meemaken. dus ja, waar blijft karma dan?
Precies zo. Wraak vind ik echt heel erg middelbare school, daar ben ik echt te oud voor hoor. En bovendien, ik hou de eer aan mezelf, ben te trots om me te laten kennen op die manier en zou mezelf nooit tot dergelijk niveau verlagen. Eerlijk gezegd heb ik ook nooit gehad dat iemand me "een mes in de rug stak" (vind dat eerlijk gezegd ook een middelbare school uitdrukking). En mocht dat wel gebeuren, en inderdaad onder de voorwaarden die Yukl beschrijft, dan ga ik gewoon weg en is die persoon mijn (negatieve) aandacht en energie niet waard. Er kan wel enige tijd overheen gaan voor ik daar 100% achter kan staan hoor, maar rancuneus of wraakzuchtig ben ik zeker niet.
Ik droom meer over wraak dan over karma maar ik ben gewoon klaar met je, ben daar wel makkelijker in geworden...alhoewel ik nog wel wat moeite met het loslaten/het vergeten kan hebben.
Ik ben schorpioen en alsof dat nog niet genoeg is is mijn ascendant.......... ook schorpioen . Wraakzuchtiger vind je ze niet lol. Toch... juist omdat ik mezelf goed ken zet ik mijn wraakgevoelens aan de kant. Omdat het teveel verspillen van energie is aan mensen die het me niet waard zijn. Daarnaast is het niet goed er te lang in blijven hangen. Toch is het moeilijk dingen soms achter me te laten maar ik wil daar niet aan toegeven door wraak te nemen. What goes up, must come down. Bij dat principe leef ik als ik zulke dingen meemaak.
Ik heb nog nooit een mes in mijn rug gehad, dus die situatie is mij vreemd. Ik vind dat altijd zo'n rare uitdrukking. Wel is mij (in mijn ogen dan) groot onrecht aangedaan. Maar ik geloof niet in wraak; je schiet er geen reet mee op en je gaat je er volgens mij ook niets beter van voelen. Sterker nog: door zelf normaal te blijven doen, laat je zien dat je erboven staat. Wraak vind ik iets heel kinderachtigs. (maar toen in bovenstaande situatie, waarin mij onrecht is aangedaan de persoon in kwestie geheel buiten mij om z'n trekken thuis kreeg, heb ik in stilte gejuicht!)
ik kan zoiets heel goed opzij zetten.ik kan ook niet lang boos blijven en ben erg goed gelovig. als ik iemand wantrouw dan is het ook vaak voor een goede rede, voel vaak aan wanneer iemand slecht van aard is een houdt diegene dan ook op afstand. ik ga altijd op me eigen oordeel af en niet op wat andere zeggen en vinden. mensen kunnen bij mijn heel veel doen voordat ik echt door het lint ga en als ik boos ben is dat even en dan is het ook klaar. het is dan gewoon verbreken van contact en vergeten of goedmaken en vergeten. ligt er net aan wat er gebeurd is natuurlijk ik heb zoiets, als iemand besluit een ander te besodemieteren of belagelijk te maken dan komt dat vanzelf wel goed. ooit worden ze teruggepakt want denk echt dat je krijgt wat je verdient en zulke mensen verdienen niks. er is maar een iemand die ik het ergste toewens en die ik zelfs nog op het graf zou komen spugen als hij dood gaat of erger nog een dansje zou maken dat het eindelijk voorbij is. een man die mijn leven zo beheerst heeft dat ik er nu nog nachtmerries van heb, ptss aan over heb gehouden en dus echt iets ernstigs op jonge leeftijd at ik hem niet kan vergeven. Ik vind het erg jammer dat ik dit niet kan want was ik maar zo sterk dan kon ik het misschien helemaal afsluiten. tot nu toe wens ik hem dood maar helaas begin ik te rillen als een klein kind, val stil als ik hem tegen kom en krijg een paniekaanval waardoor ik begin te hyperen en het gevoel heb dat ik dood ga. zo beheerst hij me leven dat ik hem wel wat wil aandoen maar kan het niet