Is dat je excuus als je zelf de keuze maakt om tot wraakzuchtige acties over te gaan? Dat vind ik zo vreemd, de verantwoordelijkheid leggen bij een sterrenbeeld. Net als gelovigen die zeggen dat God voor alles een reden heeft.
Gut mens, het was een grapje. Niet meer niet minder Dacht dat de smiley en de 'lol' dat toch wel enigzins duidelijk maakte
Wraak??? Zolang die maat zoet is (6) Nee even zonder gein... uhm... Het ligt eraan wie dat doet en waarom... maar of ze krijgen het op een legale nette manier terug... of ik laat het er maar bij
Ik zal geen wraak nemen. Maar zeg zo'n persoon wel goed de waarheid en vergeten zal ik het nooit. Daarom ben ik ook snel klaar met mensen die mij iets flikken. Zo heeft een collega mij laatst iets geflikt, heb haar duidelijk verteld dat ik haar vreselijk achterbaks vind en haar niet meer vertrouw. Zal verder ook bijna geen woord meer met haar spreken.
Ben 1 keer verschrikkelijk besodemieterd en toen heb ik wel wraak genomen ja. Kwam erachter dat mijn nu dus ex vreemd ging met jan en alleman. Het is niet netjes van mij, maar heb toen zn hotmail geopend. Wachtwoord had ik zo achterhaald. En daar zag ik allerlei mailtjes van verschillende meiden. Al die mails heb ik naar al die meiden doorgestuurd en wat er daarna gebeurd is weet ik niet. Maar weet wel dat ik me er ongelooflijk goed bij voelde. Plus dat die meiden wisten wat voor vlees ze in de kuip hadden.
Wraak? Heus wel aangedacht. En ik heb vele manieren om 2 personen met de grond gelijk te maken. Maar nee ik begin er niet aan. Omdat er dus altijd meerdere mensen(lees gezinnen dus kinderen) in betrokken worden die er helemaal niets aan kunnen doen dat hun ouder zoiets heeft gedaan. Boos blijven kan ik wel. Moeilijk loslaten kan ik. Er over dromen zelfs ook. Maar eerlijk is eerlijk ik bereik er helemaal niets mee. Ook gun ik zelfs mijn grootste "vijand" niet het ergste wat iemand kan overkomen. Maar ook dan weer eerlijk is eerlijk. Ik lach soms wel als ik hoor dat het met iemand zelf(dus waar geen andere in betrokken worden) even heel erg vervelend gaat.
Ligt aan de situatie soms heeft karma een klein beetje hulp nodig Iets van me afzetten zeker als het om een vriendin gaat laat me niet snel los nee
Het ligt er ook voor mij aan, wat de situatie is.. Normaal laat ik de dingen wel redelijk los. Maar soms dus ook niet.. Zeker niet mbt mijn familie..
Ah ok. Je weet het maar nooit, er zijn mensen die voor alles smileys en lol gebruiken, zelfs als het helemaal niet grappig bedoeld is.
Ja ok, daar heb jij gelijk in. Da's waar. Ik niet over het algemeen. Ik doe ook eigenlijk helemaal niets met mijn sterrenbeeld. Ik heb ooit eens opgezocht hoe dat met mij zat en toen kwam ik daarop. Ik weet nog dat ik toen dacht 'sure, dat zou ook echt iets voor mij zijn ' . Ik heb verder niets met dat soort dingen. Het leven komt zoals het komt, daar is niets in te voorspellen. En gelukkig maar.
Als er net iets gebeurd is wat mij raakt, dan vliegen er behoorlijk wat wraak acties door mn hoofd (ook leu en goed voor je humeur om daar met vriendinnen over te kletsen). Uiteindelijk doe ik er nooit wat mee, en laat ik het op zijn beloop. What comes around goes around en dat is tot nu toe nog altijd uitgekomen
Nee, ik neem geen wraak. Dan verlaag ik me tot het niveau van de ander én ik vind het zonde van mijn energie. Negeren werkt volgens mij het beste.
ik probeer ook altijd te negeren, juist als je er niet op ingaat komen mensen zelf tot de ontdekking dat ze fout zaten, er is mij al meerdere malen excuses aangeboden met deze aanpak!
Wraak is heel verleidelijk maar gelukkig kan ik het vrij makkelijk loslaten.Ben zelf christen en heb al vaak genoeg meegemaakt dat de meest vreselijke dingen gebeuren met mensen die mij wat geflikt hebben.
Zeg jij nou dat je christen bent?.... dan vind ik dat je het één en ander niet helemaal goed begrepen hebt, maar ok.