Wraak op bruut die BOBO mishandelde

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Las net op AD.nl dat er allerlei mensen op zoek zijn naar die vent die de hond BOBO zo toetakelde (in een dronken!!??) bui!

NET GOED!!!!Ze mogen hem z'n hele leven achtervolgen, laat hem maar steeds over z'n schouder moeten kijken!

Laten ze hem maar pakken en flink afranzelen.
    Het kan niet hard genoeg zijn!
    Straf van justitie krijgt hij toch niet en zo'n Kl.zak mag er toch niet ongestraft mee wegkomen!!
    Eigen rechter mag je niet spelen in dit land....., maar de nederlandse regering werkt het zelf in de hand !! Mede doordat ze 'te' soft zijn en amper straf wordt gegeven voor dierenmishandeling.

Ik stem op de partij voor de dieren!

Mirre

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    zo jij moest je ei kwijt haha.
    maar geef je groot gelijk hoor. er was zelfs iemand die 100.000 over had voor zijn adres om hem achter de trekhaak te binden en een rondje te rijden... vind dat ie wel straf hoort te krijgen !
    xxx

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    hahaah m'n ei ben ik vrijdag al kwijtgeraakt ;) als het goed is...

Weet je ..ik kan niet tegen onrecht wat dieren betr. dan lopen de tranen over m'n wangen en voel ik zo';n onmacht.
    Oh echt waar! Dat wist ik nog niet ..zou een aktie van mij kunnen zijn als ik die TON zou hebben , maar helaas..
    Juist! dierenmishandeling en het niet goed omgaan/verzorgen van dieren moet veel meer gestraft worden.
    Mensen doen maar en doen maar...Dieren hebben OOK een hart EN gevoel!

Maar verder gaat ie lekker met me hoor! :oops: :D
    Heb helemaal geeeeeeeeeeen last van m'n hormonen ;)

4. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    En daarmee is eigenlijk alles gezegd wat erover te zeggen valt. Het zou een mooie boel worden als iedereen voor zich zou uitmaken wie waarvoor gestraft zou moeten worden. Ik ben blij dat we daar experts voor aangesteld hebben. En mocht ik het niet altijd helemaal met die experts eens zijn, dan is dat zo. Maar de Nederlandse rechtstaat beschermt jou en mij ook tegen mensen die eigen rechter willen spelen wanneer je ze een keer per ongeluk snijdt op een kruising of wanneer je in het donker hun kat overrijdt.

Dat is wat je moet doen. Als je iets wilt veranderen, ga dan naar de stembus of word zelf actief in de politiek. Da's een heel stuk constructiever dan dit soort wild-west acties.

Belle, kan deze actie op geen enkele manier goedkeuren.

P.S. Mirre, neem een stukje chocola en ga met je voeten in een teiltje warm water Legally Blonde 2 kijken. Daar knap je vast van op. ;)

5. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Ben het helemaal met je eens,
    gewoon waardeloos hoe sommige mensen hun
    dieren behandelen.
    Zelf heb ik in januari een sterk verwaarloosde engelse stafford (5 jaar)
    gered van de dood.Het beestje was uitgehongerd en uitgedroogd
    en woog nog maar 15 kilo.De reden was omdat de oude baas het voer te duur vond.Bah bah bah.Gelukkig heeft de hond het gered bij ons
    en neemt nu een belangrijke plaats in,in ons gezin.Hij is 10 kilo aangekomen.Boedha is een
    schat van een hond en ik hoop nog vele jaren van hem te kunnen
    genieten.
    Zo zag hij eruit.
    En dit is hem nu.

Voor de liefhebbers heb ik een site gemaakt over zijn hel toen en
    zijn prachtige leven nu.
    http://www.everyoneweb.com/stafford/

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @ Belle,
    Ik ben het niet met je eens !! Maar dat zal je niet verbazen...
    En daar kan een stukje chocola en met m'n voeten in een teiltje warm water geen bal aan veranderen ;)
    De discussie over dat de ned rechtstaat mensen (en dieren) beschermt
    ben ik het ook in grote lijnen niet mee eens.
    Een vb zoals je geeft ..Per ongeluk...vind ik heeeeel iets anders dan moedwillig mens (en in dit geval dier!) laten lijden.
    En ..DAAR..wordt te weinig aan gedaan in Ned.
    Of zelf in de politiek gaan constructiever zijn zijn geloof ik ook niet echt, want alleen met *lullen* komen we er niet.
    En helaas zijn er mensen die niet willen horen ..die dan maar moeten voelen dmv een wild-west actie (=mijn mening)
    Een soort hand om tand...misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen.

Misschien dat Belle zelf nooit onheus behandelt/gekwetst is, want anders zou je misschien wel anders reageren!?
    Stel je voor dat een willekeurig iemand JOUW dier zou mishandelen of zelfs zou vermoorden en je weet wie het is...zeg je die persoon dan ook nog net zo vriendelijk :Goedemorgen ...als je hem tegenkomt.
    Dat lijkt me sterk.

Mirre

Mirre

7. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Mijn principes staan boven mijn ervaringen. Ik leef in hetzelfde Nederland als jij, natuurlijk ben ik wel eens onheus bejegend, gekwetst, bestolen, etc. Maar ik heb geschiedenis gehad op school en ik kan niet anders dan concluderen dat onze wereld er een stuk op vooruit is gegaan sinds we onafhankelijke rechters en standaard straffen hanteren.

Natuurlijk ga ik iemand niet vriendelijk goeiemorgen zeggen als ik weet dat hij mijn huisider heeft mishandeld. Dat is belachelijk en dat weet je zelf ook wel. Maar ik ga zelf geen strafbare feiten plegen (stalken, mishandelen, weet ik veel) om wraak te nemen. Dat een ander zich niet fatsoenlijk kan gedragen is zijn probleem, maar dat is voor mij geen reden om mezelf te verlagen tot hetzelfde niveau. Daar voel ik me te goed voor. En ik kan het ook niet toejuichen dat andere hun handen aan dat soort praktijken vuil maken.

Ik heb mijn zegje gedaan en ik trek me nu terug uit deze discussie. Veel plezier in het wilde westen. ;)

Belle, met het minderheidsstandpunt, kennelijk.

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Belle,
    Ieder z'n eigen mening.
    Dat is gelukkig wel een voordeel van leven in een 'vrij' land ;)

9. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Als die gek die Bobo mishandeld heeft hier ergens in de buurt zou wonen, of als ik zou weten waar die woonde had ik hem ook wel ff opgezocht.
    Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel dierenmishandeling.
    En dat daar niet gestraft word is werkelijk belachelijk.
    Het rechtssysteem hier in Nederland is gewoon bagger.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    *Volgens mij had Deb hier een slotje opgedaan!? Nu weer open??*

Juist! Chelsea, het rechtsysteem klopt niet vind ik.
    De straffen zijn veelste laag bij alles.
    Fout =fout en iedereen die weet dat hij/zij fout is geweest moet daarvoor gestraft worden. De regering werkt het in de hand dat mensen zelf maar iets gaan ondernemen (waarbij emotie vaak de boventoon viert boven verstand)

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd had er een slotje opgedaan omdat ik vermoede dat dit een stevige discussie zou worden

hopelijk houden jullie rekening met elkaar gevoelens en wordt het een nette topic

ik heb daarom ook mijn bericht verwijderd

kan maar 1 ding zeggen denk even na wat je schrijft :)

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heb het ook net via een pb-tje aangegeven bij je, maar mijn intentie is niet een discussie uitlokken, want iedereen heeft haar eigen mening en daar ook recht op.
    Ik wilde alleen mijn gedachten ventileren over dit onderwerp zonder er een welles/nietes verhaal van te maken.

Maar gelukkig is de topic weer open en mogen we allemaal onze gedachte hierover er neerzetten als we daar behoefte aan hebben ;)

Gr, Mirre

13. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    ik vindt dierenmishandeling 1 van de ergste dingen wat er is...
    Een dier is afhankelijk van de mens en trouw ook nog!
    Ik kijk vaak animal cops op animal planet, dan zie je vaak mishandelde en verwaardeloosde dieren die zelfs nog kwispelen en blij zijn als ze een mens zien! ongeloofelijk toch...

van mij mogen ze hier in nederland veel hogere straffen geven, zoals in amerika dus...
    hier in nederland komen ze er veel te makkelijk mee weg!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Mirre ben jij ook vegetarisch dan ?

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Nemo,
    Een hele goede vraag van je ;)
    Begrijp waar je -denk ik- naar toe wilt (de armzalige omstandigheden/verblijven van die dieren voordat...)
    Ik ben vegetarisch geweest, maar niet meer.
    Klinkt een beetje vreemd, maar daar had ik m'n reden voor waar ik verder niet over kan uitwijden.
    Ik doe m'n best om 'wakker' te blijven wat dat soort dingen betr.
    Probeer te letten op dierproefvrije -cosmetica, eet niet iedere dag vlees (heb daar ook geen behoefte aan) , koop scharreleieren, doneer aan allerlei diereninstantie's geld en ga zelf ook voor de dierenbescherming collecteren in okt.
    Kortom ik probeer een goed mens te zijn om de diertjes een beter leven te geven.
    Helemaal perfect /kosjer ben ik er niet in, maar ik probeer wel bewust te zijn. Ik zou in iedergeval nooit moedwillig een dier pijn doen.

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

was gewoon benieuwd Mirre, ik ben het zelf wel, dus is altijd gezellig dan.

17. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik denk niet dat dat de oplossing is. In Amerika zit 1 op de 100 mensen in de gevangenis. En nergens zijn de misdaadcijfers zo hoog als daar. Er moet dus een betere oplossing voor zijn...

18. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geef die mensen gelijk die achter de eigenaar van bobo aan zitten die hem zo mishandelde! Als iemand mijn honden zo zou toe takelen zou ik die persoon ook achter na gaan. Z'n iemand verdient het niet om een dier(en) te hebben, maar dan ook echt levenslang niet meer!!!!

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind ook dat je niet zomaar eigen rechter mag spelen. Maar het systeem werkt het wel in de hand. Niet dat alles heilig is in Amerika, helemaal niet. Maar als je dan op Animal Planet ziet dat mensen niet alleen hun verwaarloosde dier wordt afgenomen, maar ze ook nog gerechtelijk vervolgd worden en tot 4 jaar cel kunnen krijgen, dan ben ik het daar een stuk meer mee eens dan met hoe het hier gaat. Hier worden je dieren afgenomen en als je een beetje pech hebt, krijg je een boete. Maar dat was het dan ook wel.

Ook mensen die een dier (van een ander) mishandelen worden daar opgepakt en voor de rechter gebracht.

20. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik vind het een beetje krom hier allemaal.
    Je kan een dier aftuigen en je komt ermee weg.
    Maar als je een Stafford hebt zonder stamboom word die met een "politieinval" meegenomen.
    Op een geheime plek vastgehouden om "geschouwd" te worden.'
    Ondertussen zit dat beest daar onder erbarmelijke omstandigheden.
    En krijgt uiteindelijk een spuitje.
    Alleen omdat het dier geen stamboom heeft :cry:
    En mag je als eigenaar nog niet eens normaal afscheid nemen.
    Wat is hier nou nog gerechtigheid :idea:

Deel Deze Pagina