Wraak op bruut die BOBO mishandelde

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Onze eigen kat is ook mishandeld, tot 2 keer toe door dezelfde persoon. De eerste keer kwam ze toegetakeld thuis en wisten we niet van hoe en wat de 2e keer was een paar maanden later dat ze weer een nacht niet thuis kwam en de volgende dag mijn vriend thuis kwam en toen hij uit de auto stapte haar hoorde miauwen, hij is op het geluid afgegaan en vond haar in de duiventil vlak bij ons huis in een rattenkooi opgesloten met dezelfde verwondingen als een paar maand daar voor!! Ze was heel nat(dus nat gegooid) en allemaal prikken in zich alsof ze door de kooi heen aldoor gestoken werd, en haar kopje was kaal van het wrijven dat ze hoopte er zo uit te komen!!
    De politie heeft idd helemaal niets gedaan, we hebben wel aangifte gedaan! Mijn vriend was op het punt om eigen rechter te gaan spelen toen hij onze kat voor de 2e keer in die staat terug vond enn u kon achterhalen wie het had gedaan, daar aan bellend bleek dat de man al in de 70 was en mijn vriend is alleen met zijn stem heeel erg tegen hem uit gevallen, en heeft de politie gebeld, want als je zo,n oude man zal slaan kan hij wel een hartaanval oid krijgen en dan ben je veel verder van huis, maar helaas is er nooit iets mee gedaan, vanuit de politie!!

Groetjes Carry

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    @carry:

Wat?!!! Dat is echt verschrikkelijk!

3. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Bekend verhaal.
    Waar wij eerst woonden zaten ook heel veel duivenmelkers.
    1 naast ons, 1 twee huizen verderop en dan nog 3 in het blok achter ons.
    Die kerel van 2 huizen verderop was dus een "kattenmoordenaar".
    Er waren al verschillende katten vermist, en er is er al eens 1 dood aangetroffen in zijn kliko.
    Hij heeft een keer tegen mijn vriend gezegd dat als onze kat in zijn tuin kwam dat hij de kat dan wat zou aandoen.
    Mijn vriend zei" als jij mijn kat wat aandoe, doe ik jou ook wat aan".
    Toen stapte hij op mijn vriend af en zei "wat ga je doen dan".
    Op zo'n provocerende toon. :(
    Mijn vriend kon zich inhouden en zei" ga toch weg joh, ouwe gek".
    En lachte hem toen maar uit.
    Maar net voor onze verhuizing, is wel 1 van mijn katten niet meer thuis gekomen :cry:

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    1 van onze 5 katten is een keer vergiftigd thuisgekomen en ze heeft toen de hele middag bij de dierenarts aan het infuus gelegen. Hoe het precies gekomen is weten we niet, maar we hopen dat het een plantje ofzo is geweest...

5. sim

sim Niet meer actief

vreselijk vind ik het dat er mensen zijn die dit op hun kerfstok hebben, ik kan me daar ook vreselijk druk over maken! dit is namelijk net zo goed zinloos geweld! (kinderen en dieren zijn altijd onschuldig!) ik kan me heel goed voorstellen dat die mensen die man proberen te belagen, soms wordt het gevoel van onmacht gewoon te groot vooral als je ziet dat politie er niks aan doet. wat ik gehoord had was het enige dat hij zijn rechten over deze hond kwijt was, maar wie zegt dat hij zichzelf volgende week geen nieuwe hond haalt :( (er zijn zoveel bekende verhalen over wrede dierenmishandelingen in nederland, denk aan die paarden vorig jaar :cry: ) en voor dat er iets in de wet verandert moet er eerst weer maanden 'gepraat' worden in de kamer :confused: actie! dat is wat nederland nodig heeft er wordt veelste veel gesust!

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @carry
    Vreselijk !!
    En daar heb je mijn punt!!! De politie doet er veelste weinig aan.
    Sorry hoor een onschuldige jongen (was vorige week op tv) die toevallig bij het NAC stadion in Breda liep wordt helemaal in elkaar geslagen door de ME (hij is bezig met een advocaat en gaat het winnen, want het klopt voor geen kanten), maar iemand die wel een klap verdiend geven ze een waarschuwing: "Meneertje, dat mag u niet meer doen hoor"...

Het klopt van geen kanten.

Mirre

7. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik ben ook vegetarisch/ bijna veganistisch...

8. sim

sim Niet meer actief

ben niet vegatarisch, maar wel zo bewust mogelijk (zoals cosmetica etc wat niet op dieren enzo is getest en zonder gifstoffen enzo, zie greenpeace-mooi site.. als iemand tips heeft over sites waar dergelijke merken etc op staan en meer info over dit soort zaken altijd welkom via pb ;) )

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik ben het hier helemaal mee eens. Alhoewel ik de gevoelens zo ontzettend goed kan begrijpen als er van die achterlijke dingen gebeuren.

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Las vanmorgen dat "hij" de oude eigenaar van BOBO nu weer een verklaring heet afgegeven dat niet hij, maar iemand anders BOBO zo heeft pijn gedaan!! :evil:
    Slaat nergens op!
    Eerst zegt ie ...doordat ie ...Tig halve litters bier en 2 kalmeringspillen had genomen dat ie flipte en nu weer dit...
    Hij heeft ook afstand van de hond gedaan en hoop dat ie een goed leven krijgt dat heeft ie verdiend omdat het een lief beest is!
    Hoe grote kronkel heb je wel niet!?
    De politie overigens twijfelt niet aan z'n schuld staat er.....

Bron: ad.nl

Mirre

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

onze kat is waar we eerst wonen getracht te verzuipen. gelukkig kon iemand hem er nog net uitvissen. onze andere kat is toen wel in de gracht gegooit en verdronken.

het is echt afschuwelijk dat mensen zulke dingen doen, maar daar gebeurt het (en erger)al jaaaaren en niemand die weet wie of die het durft te zeggen en te getuigen...

ik zou ook niet zomaar iets doen, mensen die dat doen zijn gevaarlijk.
    ik woonde gewoon in een erg foute buurt, maar ik had daar wel al kinderen. mijn kinderen en hun veiligheid gaat ten alle tijden voor.

ik hoop dat ze ooit gepakt worden, maar dat zal wel niet... dat soort mensen mogen van mij gewoon de gracht in.

groetjes, lidwina

12. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat erg om te lezen dat sommige katten van jullie ook mishandeld zijn. Word er niet vrolijk van om te lezen. Die mensen die dat soort dingen doen horen echt aangepakt te worden. En dat ze nooit meer huisdieren mogen hebben!

13. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Erg he heb het ook gezien. :(
    Mogen wij nu die man even aftuigen heb ik wel zin in. :evil:

14. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Onrecht doet mij ook altijd veel pijn, en of dit nu naar dieren of mensen is, ik vind dat je respect voor ieder levend wezen moet hebben!!

Groetjes carry

15. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Ik ben totaal niet voor eigen rechter spelen.
    Omdat je dan situaties gaat krijgen waarin boze mensen iemand verdenken en dan de verkeerde persoon in elkaar timmeren.
    Ook ik vind de straffen in NL. vaak te laag.
    Een systeem als in Amerika vind ik beter.
    Speciale dierenpolitie, die bevoegd is om dieren weg te halen als ze verwaarloosd worden en die achter mensen aan mag die mishandelen.
    Maar..... de straffen in Amerika zijn ook niet de oplossing.
    Daar zijn de straffen wel enorm hoog, maar het is idd het land met het hoogste aantal misdaden.

Verder hoop ik dat mensen elkaar en dieren eens gaan respecteren.
    Mooie droom, vrees ik.....

16. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ben het op zich met beetjepeetje eens maar eigen rechter spelen is niet goed maar asl iemand mijn dieren wat aan doet ja sorry dan is die gene wel voor mij als ik de kans krijg.

Het slaat echt helemaal nergens op dat mensen tot zoiets in staat zijn.

Waar we hiervoor woonde zijn echt 3 van mijn katten spoorloos verdwenen een hebben we dood en mishandlet terug gevonden en ik ben er tot aan vandaag niet achter wie het gedaan heeft.

Ze mogen zulke mensen goed straffen van mij en inderdaad die dierenpolitie zou hier ook eens moeten komen en goed ook.

17. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    wat goed dat je die hond heb opgevangen
    en hij ziet er goed uit zeg

liefs samatha

ps. ben zelf ook helemaal verslaafd aan staffords
    ik heb zelf een american staffordshire

18. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dierenpolitie in Ned zou idd niet een slecht idee zijn. Ik snap echt niet waarom mensen dieren moeten mishandelen. Zelf ben ik helemaal gek van dieren, heb ook aardig wat huisdieren. Moet er niet aan denken dat iemand ze iets aan doet. Het is niet goed als mensen eigen rechter gaan spelen. Maar persoonlijk denk ik wel dat als iemand me dieren iets aan doet en ik er achter kom dat ik diegene ook terug zou pakken. Alleen word je dan vaker meer gestraft dan de uit eindelijke dader.

Deel Deze Pagina