Wrappers; tot welke leeftijd te gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door KimsKie79, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

maar met hoeveel maand kunnen ze erin ?
    las al dat er verschillende maten zijn namelijk..

maar is die wrapper een beetje dik of is het meer een dekentje ?
    ga hem straks ook gebruiken voor in maxi cosi ,,

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    De wrapper kan je een beetje vergelijken met een flace deken, maar iets dikker misschien.
    Mijn zus heeft toen de grootste gekocht, en ze mocht hem meteen gebruiken.
    Ze gebruikt hem vaak in de maxi cosi.

3. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Volgens verschillende websites kun je hem direct vanaf de geboorte gebruiken voor o.a. in het kraambed, in de box, in de wandelwagen en daarna (als je kindje eruit gegroeid is) kun je hem als speelkleed gebruiken of gewoon als los dekentje.

Die van mij is 106x106 cm, dus wel wat groter dan de allerkleinste (die is volgens mij 90x90 cm) en volgens de beschrijving op de website moet je kindje daar tot zo'n 7 tot 9 maanden ingewikkeld kunnen worden. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe groot je kindje is, maar dat houden zij als richtlijn aan.

Ik heb de mijne gisteren besteld, maar nog niet binnen, dus ik ben heel benieuwd!

4. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Nu je dat zegt: ik weet niet of de Lodger Wrapper van die openingen heeft waar de gordeltjes van de Maxi Cosi doorheen kunnen, zodat je hem daar ook voor kunt gebruiken. Want dat lijkt me wel de bedoeling.

Wie weet dit?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

De wrapper heeft inderdaad geen openingen voor de maxicosi enz. is echt puur en alleen een inwikkeldeken en speelkleed.

De bunker heeft dat wel dat is dus ook de vervoers"deken"van de lodger's

Shelter heeft ook een opening voor de maxi cosi e.d., maar schijnt lastig te zijn met waar je de banden laat als de kleine in de auto stoel zit.

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik lees op de site van lodger alleen andere maten dan die ik hier lees. Ze hebben het daar over 106 x 106 en 115 x 115. Die van 106 is van katoen en die van 115 is van fleece. Ik heb voor de maxi cosi een trappelzak, dus ik denk dat ik voor de wrapper ga en dan 115

7. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    @Mimi83: Ja, dat vermoeden had ik ook al. Nou ja, dan koop ik tegen de tijd dat het winter is wel een deken die geschikt is voor de Maxi Cosi.

@tascha: dat klopt inderdaad, die Wrappers heb je in meerdere maten. Die van 106x106 cm is volgens mij momenteel de goedkoopste, nog onder de 30 euro. Die van 115x115 cm is geloof ik vanaf 40 of 42 euro, zoiets.

Ik heb zelf die van 106x106 voor € 27,50 bij Daffodille.nl besteld, ben benieuwd wanneer ik hem krijg!

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wil je laten weten hoe de wrapper eruit ziet , of het een beetje dikke stof is enzo , ben benieuwd , anders bestel ik er ook 1 namelijk.. ;)

9. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ja hoor, tuurlijk! Ik hou jullie op de hoogte! :D

Ik heb begrepen dat de buitenkant van rib-velours is en de binnenkant van jersey. Dus volgens mij best wel dik.
    Dit is wel de cotton-variant. Je hebt ook een fleece-variant en die is natuurlijk dikker omdat ie speciaal voor de winter geschikt is.

Ik hoop hem één dezer dagen binnen te krijgen en laat het hier weten als ik hem heb!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik heb een wrapper van Snoozebaby (de Delftsblauwe), die is van een soort fluwelige stof, met tricot gevoerd. dus niet te dik.
    er zit een voetendeel in, dus ondanks dat de doek niet zo groot is (al valt dat nog mee), kun je 'm denk ik lang gebruiken omdat je dus gene extra omslag nodig hebt voor de voetjes.
    er zitten openingen in voor de autostoel-gordeltjes, dus hij kan in de maxicosi.

verder heb ik via marktplaats een wrapper gekocht van Lodger. past prachtig bij onze wagen, en ik ga 'm gebruiken voor in de wagenbak de eerste tijd, en daarna zie ik wel. speelkleed, omslagdoek, voor naar het consultatiebureau?
    er zitten gen openingen in. heb nog even gedacht die er zelf in te maken, maar vond dat zonde. heb nu dus een aparte voetenzak gekocht voor de maxicosi. lang leve marktplaats!

voor in de buggyzit hebben we ook een bijpassende voetenzak. anders had ik zo'n bunker van Lodger wel wat gevonden.

de kwaliteit van Lodger fleece wrapper/bunker is heel dik, mooi fleece. warm dus! ik denk TE warm voor 's zomers. daar is die Snoozebaby dan meer geschikt voor.

11. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @Lien78: De wrapper van Snoozebaby .... deze kan ook in de wagenbak neem ik aan? Is deze te koud voor de winter?

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Tja wij hebben er ook een, van LIEF. Hij was 70 euro en wat heb ik een spijt ervan zeg. Mijn dochter past er nog makkelijk in maar wil het gewoon echt niet meer. Ze voelt zich er veel te opgesloten in denk ik. Hij ligt nu dus in de kast te liggen.....

13. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Maar je kunt hem toch ook als dekentje voor in de kinderwagen, box of als speelkleed gebruiken?

Het is inderdaad zonde dat ze er niet meer in wil, maar zo heb je er in ieder geval nog iets aan, toch? Anders is €70,- wel erg veel geld!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.813
    4.194
    113
    Helaas, dat gaat met die van LIEF niet :( Die kun je niet uitvouwen zeg maar. Die is "voorgevormt" als het ware

15. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Oei! :( Dat is dan zeker zonde...

Hoe lang heb je ermee gedaan? (tot hoeveel maanden voordat ze er niet meer in wilde?)

16. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik heb de roze Lodger Wrapper gisteren ontvangen en ben er nu al weg van (kindje moet nog komen, maar goed!) Hij is lekker dik, buitenkant is inderdaad een soort van rib-velours en de binnenkant een soort van zachte, lichte fleece-stof (zie ook het plaatje ervan in mijn album!)
    Hij is best wel dik, en echt ideaal om later ook als speelkleedje te gebruiken. Er zit ook een soort van Uil-knuffeltje aan, heel grappig en lief!

Volgens mij kun je er best een tijdje mee doen als ik het formaat zo zie, en deze was maar € 27,50 op Daffodille.nl!

Ik denk alleen niet dat hij dik genoeg is voor in de winter in de Maxi Cosi, dat niet. Daar zou ik wel zo'n bunker of dikkere fleece wrapper/of deken voor kopen.

Maar hij is heel leuk om te zien en lijkt mij ook lekker warm!

17. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    als je 'm als 'jasje' wilt gebruiken is 'ie echt te koud voor nu. het is een katoenen fluweel buitenkant (niet heel dik, ook niet dun, maar tussenin) met een katoenen tricot voering. da's dun dus!

tuurlijk kun je 'm ook in de wagenbak gebruiken, maar dan voor een iets frissere zomerdag denk ik.
    voor nu zou ik écht een wagenpak/lodger wrapper/dekentje+lakentje+dikkere kleertjes doen. die snoozebaby-wrapper is nu echt te dun.

hoop dat je er wat aan hebt! ga anders eens voelen in de winkel. hun knuffeldoekjes hebben ze bij veel babywinkels, en die is van hetzelfde materiaal gemaakt (even dik), dan weet je wat je koopt, mocht je 'm online willen bestellen (heb ik via villa-vrolijk.nl gedaan, maar ik had het knuffeldoekje al bij de babydump gekocht eerder).

18. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bedankt Lien voor je reactie. Onze tweede verwachten we in mei dus ik zat even uit te rekenen hoe lang ik hem dan kan gebruiken ... op het plaatje ziet hij er lekker donzig uit :s Misschien dat ik er dan nog een van Lodger koop voor de koudere dagen eind dit jaar.
    Bedankt voor de tip over het knuffeldoekje ... volgens mij heb ik zo'n ding boven nog liggen.
    Op de site babyexpres.nl worden alle artikelen van Snoozebaby gratis verzonden ... misschien nog een goede tip van deze kant ;)

19. saskia1

saskia1 Nieuw lid

4 feb 2009
    2
    0
    0
    Verkoopmanager
    Ik heb mn Bunker ook gehaald en kan hem gebruiken voor de winter en de zomer tot de kleine ongeveer 3 jaar is. er zit een binnenzak in.
    hij ligt er nu nog mee in de wandelwagen maar ik ga hem straks ook lekker rechtop zetten in die zak. echt een uitvinding. ik vind ze dus best wat kosten, maar uiteindelijk wel waard. :D

20. nathalietje

nathalietje Actief lid

10 apr 2008
    139
    1
    0
    arbeidster
    brugge
    hey tascha,

ik ben net zoals jij ook uitgerekend eind april!
    eerst gingen wij voor de bunker gaan maar heb ondertussen
    beslist dat we toch liever de lodger gaan kopen vind ze precies
    leuker en ook niet zo duur! en word de baby er te groot voor kun je
    hem nog gebruiken als dekentje of om op ze spelen ofzo..

Deel Deze Pagina