Eindelijk, ik heb een leuke winterjas gevonden maar heb deze nu in maat M en L thuis M is iets krap bij borst, grote bewegingen, verder zit hij erg mooi sluit om lichaam en voel ik me het slanks. L is ruim en sluit minder mooi om mn lichaam maar zit lekkerder. Zal ik de m of l houden, weten jullie of dit nog rekt bijvoorbeeld of zo stug blijft? Ik heb opgezocht waar de jas van gemaakt is; Materiaal buitenlaag: 65% polyester, 35% katoen Materiaal vulling: 100% polyester Voering: 100% polyester Voeringdikte: Warm gevoerd
Dankje Ik vraag me vooral af wat de stof doet, rekt dat nog uit? L moet echt niet nog groter En M is goed als hij iets uitrekt nog..
Wat had je aan bij het passen? Een winterjas moet over je allerdikste trui passen, dus als je nu niet wat diks aan had, dan zeker de L. Als je nu je allerdikste trui aan had, dan nog eens passen met wat dunners.
Mijn ervaring is dat polyester niet echt meer uitrekt. En katoen evt wat krimpt als je het een keer wast. Je blijft ook nog eens warmer als iets wat ruimer zit. Ik zou dus voor L gaan.
Jassen rekken niet uit. Ik zou gewoon lekker de L nemen. Comfort is belangrijker dan er een pietsje slanker uitzien. Als iets niet lekker zit doe je dat na verloop van tijd niet graag meer aan. En dat is zonde van het geld.
Ik had vorig jaar hetzelfde dilemma en toch voor de kleinere maar gegaan, omdat het mooier stond en hij zat alleen strakker als ik echt een dikke trui aan had. Geen spijt van gehad, maar het is heel persoonlijk en ook echt afhankelijk van wat je aanhad met passen.
Ging de jas ook al dragend ook beter zitten? De grotere maat staat echt minder, te dikke mouwen, minder vorm. Heb al tig keer voor de spiegel gestaan nu pff
Misschien nog even meenemen in je besluit wanneer je de jas vooral gaat dragen en wat je ermee doet. Ik weet niet of je bijv kleine kinderen hebt die je moet tillen, in autostoeltjes en fietsstoeltjes zetten etc, dan zou ik zeker de ruimere nenen. Loop je er bijvoorbeeld alleen mee naar de bushalte met een handtasje om naar je werk te gaan, dan zou de smallere ook prima volstaan
Nee hij werd niet ruimer. Dus daar moet je niet vanuit gaan. Polyester zal niet ruimer gaan zitten met dragen.