Wij hebben een franse bulldog van 7 maanden oud. Hier in de buurt zitten erg veel honden en ook 1 waar de halve buurt snachts om wakker ligt.. Nu kom ik net thuis van werken, verteld vriendlief dat er 2 buurvrouwen aan de deur zijn geweest omdat onze bull snachts iedereen wakker houd.. Blijkbaar denken de buren dat het onze hond is die dat doet, maar dat is niet waar. Hij vertelde erbij dat de buurvrouwen hebben gezegt de volgende keer de politie te bellen en dat de consequenties voor ons waren.. uhh oke? Ik ben echt kwaad nu want onze franse bull slaapt gewoon snachts Vriendlief heeft dit ook tegen de buurvrouwen gezegt maar ze geloofden het niet en bleven erbij dat als ze " de hond" weer horen dat de conseqenties voor ons zijn.. welke consequenties wou ze geen eens zeggen... Wat zouden jullie doen? morgen maar ff zelf verhaal gaan halen bij de buurvrouwen?
Owja, ik zou zoiets echt wel even gaan rechtzetten!!! Gewoon gaan uitleggen dat jullie bull dat niet doet. Straks heb je nog de politie aan de deur! Dat wil je liever voorkomen!
Uh nee hij is nooit alleen thuis eigenlijk, behalve op woensdag ochtend. Maar het ging de buurvrouwen om de nacht, en dan zijn we zoizo thuis
net wat ik al zeg, ga even naar de buurvrouw over hoe en wat, is erg jammer dat jullie ervoor aangesproken worden, terwijl 't niet jullie hond is! succes verder! xxx
Erg vervelend zoiets! Succes ermee!!!! Off topic: mijn zus heeft ook een franse bull, zwart met wit... erg lief beestje!!! Wat zijn ze leuk he!!!!
Clown ja, dat is het goede woord! Die van haar kan soms zo gek en druk doen he! Maar hij zou nooit een vlieg kwaad doen , het zijn echt hele lieve hondjes!
Ik zou zeggen tegen de buren, plaats maar een webcam ofzo voor een nachtje bij zijn mand, kun je zien dat hij het niet is. Ik heb ook wel eens zoiets gehad hoor, mijn buren dachten dat ik constant op hakken liep, maar dat was weer ons buurvrouw aan de andere kant, klonk nogal door. Maar die geloofden me wel, ze merken het ook toen we op vakantie waren en de hakjes gewoon doorklikten.
Dat hebben wij ook een keer gehad, toen heb ik gewoon de hele nacht onze camera op de honden gericht, en het toen laten zien. Je zag mijn honden gewoon lekker liggen, en je hoorde op de achtergrond de hond van de achterburen blaffen
Je er niks van aan trekken, consequenties? echt niet ze kunnen niks doen tegen een hond. Wij hebben 2 herders buiten (mijn vriend leid ze op tot politiehond) en de jongste blaft elke ochtend om 05.30 een halve minuut wanneer ik mijn scooter pak om te gaan werken en de woningbouw is aan de deur geweest omdat mijn buurman geklaagd had, die zei ook we kunnen jullie niks verplichten maar wil je er op letten? Natuurlijk vinden wij het ook niet leuk en we proberen van alles om hem dat af te leren, maar het blijft een jonge hond. Het heeft tijd nodig en mijn buurman had me eff een brief geschreven dat de politie een officieel onderzoek hadden ingesteld, dit werd uitgevoerd wanneer ze bij hem waren om in vrije tijd gitaar les te volgen Allemaal loze dreigementen
De politie zal misschien wel komen maar die luisteren dan of ze ook daadwerkelijk de hond horen blaffen. Dan pas zullen ze een waarschuwing geven en met een 2de x evt een boete. Althans zo werkt het hier in Belgie. Wij hebben een buurvrouw met een herders hond die dus echt dag en nacht blaft en altijd alleen thuis zit. Hebben al een aantal keren de politie gebeld en soms blafte hij niet meer en de andere keren dat hij wel blafte kreeg ze een boete omdat ze zich niks aantrok van de waarschuwing. Ik vind overlast van honden heel vervelend! tuurlijk blaffen honden maar dag en nacht vind ik echt absurd. Het is natuurlijk wel heel vervelend dat jij wordt beschuldigd ( of jouw hond) terwijl het een andere is. Ik zou dus zeker verhaal halen. succes!!!
Ik zou het ook vervelend vinden als iemand mijn hond vals beschuldigd. Maar je man heeft al gezegd dat het jullie hond niet is en ze geloofden hem niet. Zouden ze jou dan wel geloven? Als het jullie hond niet is, dan hoef je niet bang te zijn voor de "consequenties". Sterker nog: als de politie aan de deur staat rn ze horen niks en je meldt ook nog dat je de buren al gezegd hebt dat het jullie hond niet is, dan is de consequentie dat zij de volgende keer niet meer serieus worden genomen! Ik zou er dus verder niks meer mee doen en niet te druk om maken. Als je dit toch perse recht wilt zetten, vind ik het inderdaad wel een goeie om jouw slapende hond te filmen met blafgeluiden op de achtergrond. Masr dan zou ik de buren pas confronteren als je dat bewijs hebt, anders geloven ze je toch niet.
miss dat ze zo gereageerd heeft omdat ze elke nacht wakker word van een hond en dus geïrriteerd was. miss is het idee om idd overdag bij haar langs te gaan ,en het rustig uit te leggen dat het jullie hond niet is.
ik zou zeker even heen gaan hoor anders heb jij straks zores aan je deur.... misschien moeten ze eerst dan even luisteren waar het weg komt! misschien kun je de buren van de blaffende hond benaderen om te vragen of hun het ook horen van HUN buren en kunnen ze het zo uitleggen aan jou buren die denken dat het jou hond is. het is erg vervelend als er vingers naar je wijzen terwijl het probleem geen eens bij jou ligt..... dus zeker heen gaan hoor, je hoeft niet gelijk elkaar in de haren te vliegen toch?
Nou, neem maar van mij aan dat ze hier helemaal niks aan doen hoor! Geen politie of wat dan ook.. Mijn zusje en haar man hebben 3(!!) jaar lang last gehad van hun blaffende buurhond, die stokoud was en áltijd buiten in de kooi lag. Overigens blafte die hond alleen 's avonds en 's nachts, als zijn baasje naar bed ging. Mijn zusje riep al vaker uit het raam 'dat die hond moest stoppen met blaffen!' Maar dat hielp niet. Uiteindelijk was het haar man die op een gegeven moment héél boos was, en uit het raam begon te schreeuwen 'dat die hond zijn bek moest houden en hij wilde slapen.' Een dag later zat hun buurman bij de dierenarts, en een paar dagen later was de hond ingeslapen.. Maar goed, ik dwaal af. M. ben je nog teruggegaan naar die buurvrouwen??