Vaginale schimmel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roos02, 5 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hi meiden,

Even een viezig vraagje, sorry alvast!

Ik heb sinds ik zwanger ben veel last van afscheiding. Dit kleurt soms geel/groen en dan is het weer doorzichtig wit. Dit gaat nu al weken zo door. Ik heb contact gehad met de verloskundige en zij zegt dat ik waarschijnlijk teveel 'goede' bacteriën heb daar beneden en dat dit vanzelf over gaat, zo niet even de huisarts bellen. Máár ik heb geen jeuk, het stinkt niet (beetje misschien), het is niet rood daar beneden en het doet niet pijn. Ik denk dus niet dat het een vaginale schimmel is maar ik vind het wel erg vervelend want ik voel me er vies door.

Is er iemand die dit herkent? En zou het misschien handig zijn dat ik eenmalig een Canesten Gyno tablet gebruik? Ik weet dat ik de huisarts kan bellen hierover maar ik wil liever geen antibiotica als het achteraf toch niks blijkt te zijn.

Nog wel even bij vermelden dat ik zwanger en geworden d.m.v IVF, direct 1e terugplaatsing. Ik heb dus ook 3x daags Utrogestan gebruikt en mijn gevoel zegt dat de oorzaak hier vandaan komt want sinds ik gestopt ben, is dit dus een beetje zo..

Liefs

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Afscheiding die geel/groen is wijst niet op een schimmel. Als je nu schimmel medicatie gaat gebruiken dan kun je het erger maken. Daarmee dood je namelijk de schimmels die die bacterie in balans proberen te krijgen.
    Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan en een kweekje laten nemen. Dan weet je zeker waar het om gaat en kun je ook gericht behandelen. Ik snap gezien je traject dat je liever geen antibiotica wilt. Het is niet schadelijk voor je kindje, maar ik zou het in overleg met je huisarts besluiten of je het behandelt of niet.

Als je echt niet naar de huisarts wilt krijg je bij de Kruidvat ook van die zelftesten van Canesten, en als je dan zeker weet dat het om die gardnerella bacterie gaat (staafje verkleurt dan) krijg je daar ook een gel van canesten om het te behandelen, voor bacteriële vaginose. Succes!

Roos02 vindt dit leuk.
  3. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Dank je wel voor de reactie! Ik bel morgen de huisarts even. Ik denk dat het met de hormonen heeft te maken maar irritant is het wel o_O

4. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    Ik heb ook groenige afscheiding. In mijn vorige zwangerschap ook en heb toen een uitstrijkje laten maken.. er kwam niets uit. Hormonaal zei de huisarts toen. Deze keer heb ik het weer en ik ga wederom een uitstrijkje laten maken a.s. maandag. Gewoon to be sure!

Roos02 vindt dit leuk.
  5. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik kreeg geen melding van je bericht! Ik heb een uitstrijkje laten maken en bleek inderdaad toch een schimmel te hebben ondanks dat ik verder geen last heb, op de rare kleur na.

Ondertussen 2 kuurtjes verder maar het is nog steeds niet volledig weg denk ik. De kleur blijft alsnog een beetje gelig, of is dat dan wel weer normaal in de zwangerschap?

6. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    O ja dat heb ik ook soms. Wat rot dat je een schimmelinfectie hebt. Goed dat je het hebt laten checken! Ik heb het onlangs ook laten checken, maar geen schimmelinfectie. Ik kan dus lastig zeggen of het normaal is, want bij mij is het wel vaker gelig en dus soms groenig haha.

Roos02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina