Bij mijn dochter op school is er een kerstdiner voor alle groepen en alle ouders moeten wat maken voor ongeveer 5 kinderen. Voorgaande jaar hadden ze een kerstontbijt dus dit is de eerste keer dat ik iets moet maken maar ja....wat dan?? Wat zouden de kids lekker vinden? Keyword is simpel Wat maken jullie dit jaar? Of wat hebben jullie voorgaande jaren gemaakt? Dacht zelf aan schaal lasagna of anders mini pizza'tjez ofzo...veel verder kom ik niet met ideeeen Het is trouwens voor groep 2
Hier zijn kleine knakworstjes/cocktailworstjes gerold in croissant deeg echt een hit! Zijn kleine dingen en ze vinden het heerlijk. Ik haal altijd croissant deeg voor 6 croissants. Die 6 maak ik in 5 stukjes. En heb dan dus 30 totaal. met bladerdeeg kan overigens ook.
Ja absoluut die knakworstjes Hier zijn verder garnalen een hit Je kunt ook leuke spiesjes maken van worst, kaas, fruit, komkommer, tomaatjes et cetera... Dan eerst alles uitsteken met van die uitsteekvormpjes ( kerstboom, ster)
Wat doe je met die garnalen dan? Hoe serveer je ze? Dat van die knakworstjes vind ik leuk! Is een optie
Kleine worstenbroodjes, kleine saucijzenbroodjes, kleine pannenkoekjes, soep, lasagne, spaghettie, broodjes knakworst, poffertjes. Bovenstaande staat allemaal op het programma voor het kerstdiner bij mijn kindjes op school.
Vorig jaar hebben we kipspiesjes gemaakt. 3 stukje aan zo'n cocktail prikker. Dit jaar misschien weer, of mini pizza(bladerdeeg basis) of iets wat ik nog verzin..
Wij doen dat ook elk jaar op school (welke school trouwens niet). Bij mij op de lijst staan (sta voor de klas): - worstenbroodjes (miniknakworstje in blader/croissantdeeg) - wraps met boursin - kleine pannenkoekjes - poffertjes - saucijzenbroodjes (ook mini) - kerstkoekjes - toetjes - drinken!!! (hebben wij vaak te weinig van) - fruitspiesjes - soesjes - appelflapjes - cupcakes/cake - donuts (mini) - kippenvleugeltjes - kleine gehaktballetjes - mini croissantjes - kaasstengels Genoeg ideeën?
Hier zelfde dilemma, maareh, wij moeten die dingen 's ochtends al brengen want komen 's avonds niet meer langs huis... Dan vallen alle warme dingen toch al af neem ik aan?