Hallo, Mijn dochter van 3,5 heeft al een jaar 's nachts last van (vermoedelijk) anuskramp. Ze schreeuwt het dan uit van de pijn. We hebben een verdovende zalf van de huisarts gekregen, maar wil zelf graag de oorzaak weten. En vooral ook: komt het vaker voor? Zijn er onder jullie mensen die dit herkennen, weten wát het is, en vooral tips en gaat het over? Het is ZO zielig....
Is je dochter verder onderzocht door de dokter? Anuskramp kan een uiting zijn van darmproblemen, is dat uitgesloten? En hoe is haar ontlasting, als die vaak hard is kun je proberen die zachter te krijgen met extra vezels en veel drinken. Heeft ze kloofjes, mogelijk als gevolg van harde ontlasting, dan kun je wat vaseline erop smeren.
Kan het proctalgia fugax zijn? Is een krampachtige samentrekking van de kringspier. Erg pijnlijk! Ik zou sowieso naar de huisarts gaan en evt om een verwijzing naar de kinder mdl-arts.
Huisarts geweest en toen hebben we deze zalf voorgeschreven gekregen. Die helpt inderdaad even, maar m.i moeten we naar de oorzaak want het komt telkens terug.
Is er gekeken of ze wormpjes heeft? Mijn dochtertje krijste snachts de hele boel bij elkaar en had pijn tussen haar billen. Bleken wormpjes te zijn die kriebelde en jeukte... Ik deed snachts haar luier af en heb toen met een zaklantaarn bij haar anus gekeken. De wormpjes kwamen eruit gekropen. Pilletjes en probleem was opgelost.