wie herkent dit soort eczeem?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by linda26, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Hoi. Mijn zoontje is elf maanden en heeft sinds ongeveer twee maanden behoorlijke last van eczeem. Het zijn echt dikke, rode plekken die schilferen en soms open gaan en dan nattig zijn. Hij heeft ze alleen in z'n gezicht en 1 plekje op z'n arm en 1 op z'n been. Ik heb inmiddels het hele apotheek-assortiment moeten smeren van de dokter nl: fucidine zalf, fucidine creme, hydrocortison, triamcinolon (de zwaardere versie van hydrocortison) en ketoconazol (tegen schimmels). Niets helpt echter. De zwaardere cortison zalf helpt een beetje, maar alleen zolang je smeert. Zodra ik ermee stop komt het meteen al terug. Hij heeft absoluut GEEN droge huid, z'n lijfje ziet er zeer gaaf uit.

Ik word er een beetje moedeloos van en ben het nu echt beu om al die rommel op m'n kind te moeten smeren, want zo goed is dat allemaal niet. Hij zit er soms aan te krabben maar ik heb niet het idee dat het overdreven erg jeukt.

Is er mischien iemand die dit herkent, iemand die een natuurlijk onschuldig middeltje aan kan raden wat helpt?
    Ik kan pas 3 november bij de dermatoloog terecht... (koste ook nog HEEL wat moeite om een verwijzing te krijgen van de dokter :x)

Alle tips zijn welkom, en alvast bedankt!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Heeft hij niet toevallig koemelkallergie?

zoontje van een vriendin zat ook helemaal onder de eczeem en wonden.Dat bleek dus koemelkallergie te zijn.

Uhm, ander wasmiddel/wasverzachter in gebruik genomen?

3. gemini

gemini Lid

Nov 28, 2008
    19
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook een vorm van eczeem niet zo heftig gelukkig,maar nou adviseerde mijn ha dat kokosolie een gunstig effect op de huid heeft,tegen jeuk enz.
    Ik gebruik het nu al een paar weken,en ik moet zeggen dat het wel helpt.
    je kan het bij elke toko wel krijgen en kost omgeveer 1.50 euro,het zit in een flesje en is gestold,je moet het ook eerst verwarmen in een bakje met wat heet water zodat het smelt..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook eentje met eczeem en dat bleek een koemelkallergie te zijn... Heb je al laten testen op allergieen, want in 50-60% van de gevallen komt eczeem door een allergie.
    Je kunt op deze leeftijd het beste laten testen door een bioresonantietherapeut (www.bioresonantie.nl), want de huid- en bloedtest in het ziekenhuis zijn op deze leeftijd nog niet betrouwbaar, (is dus wat artsen zelf zeggen, niet mijn persoonlijke mening ofzo).

5. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Het klink mij een beetje in de oren als Psoriasis maar dat komt bijna niet voor op het hoofd.
    Mijn moeder heeft het ook en smeert er zalf op via doktersrecept (geen hormonale zalf)

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Maar psoriasis is echt schilferig volgens mij. Ik zou even wachten op de dermatoloog. En als zijn huidje wat droog is: Groninger bad en douche lotion gebruiken, kun je krijgen op recept.

Mijn zoontje heeft nu al eczeem. Ik had (en heb het nog best erg) ook al op die leeftijd. Zo zielig, zijn huidje schilfert ook helemaal.

7. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Bedankt voor de reacties en het meedenken. Koemelkallergie leek de vrouw van het cb onwaarschijnlijk omdat ie het dan eerder gehad zou moeten hebben, hij zit sinds dat ie 4 maanden was op flesvoeding. Verder was ik alles met neutral, maar denk dat het daar ook niet aan ligt omdat ie het alleen op z'n gezichtje heeft, z'n lijfje ziet er helemaal niet droog uit, gewoon lekker zacht velletje.

Wij hebben zelf idd ook aan psoriasis zitten denken omdat mijn man dat ook heeft (wel in hele lichte mate) Ik hoop echt dat dat het niet is want z'n hele gezichtje zit onder. Mag ik eens vragen hoe die zalf van jou moeder heet, done?
    kokosolie had ik nog nooit gehoord, dus das mischien wel het proberen waard... Is ook lekker een natuurlijk iets.
    Ben erg benieuwd wat de dermatoloog ervan gaat zeggen. Ik zat zelf net iets te lezen over dermalex repair, iemand daar goede ervaringen mee mischien?

8. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Heb net even gegoogeld op kokosolie en eczeem en zie dat het bij eczeem en ook wel bij psoriasis gebruikt word. Goede tip, thanks!

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    psoriasis kan volgens mij wel gewoon in het gezicht zitten.
    Heeft hij ook jeuk?

10. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Het kan in het gezicht voorkomen maar dat zie je maar erg weinig.
    Psoriasis kan schilferig zijn maar dat hoeft niet dat ligt er net aan welke soort het is (want er zijn echt verschillende typen)
    Mijn moeder heeft het en dat lijkt op verbrandplekken en sommige mensen denken dat het schurft ofzo is :(

Mijn moeder heeft daivonex en die is volgens mijn zonder hormonen.
    Hormonen zalf maakt je huid erg dun en dat wil je niet als je al psoriasis heb.

Psoriasis is dat je huid vele malen vaker en sneller vervelt als de normale huid en daardoor krijg je dunne vlakken op je huid die echt heel rood kunnne zijn en schilferen en erg kunnen jeuken (zo even simpel uitgelegt)

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Is het geen dauwworm, dit heeft mij zoontje ook gehad en is een vorm van eczeem. Het zijn grote rode plekken in het gezicht die schilferig zijn, open gaan en dan nattig zijn. Je kunt die plekken ook echt op de huid voelen. Mijn huisarts wist ook niet wat hij ermee aan moest en ik ben toen naar de dermatoloog geweest. Die zei meteen dat het dauwworm was. Ik kreeg toen Elecon mee om te smeren. Na 2 dagen was het eczeem weg.

Succes.

12. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Zoals je dauwworm omschrijft lijkt het er wel een beetje op ja, maar zou die hormoonzalf dan niet moeten helpen? Is elecon ook een hormoonzalf?

Diavonex heeft mijn man trouwens ook voor z'n psoriasis ja, is volgens mij een sterke vitamine d3 creme.

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb bij een cliënt van me eens kokosolie uit een pot gebruikt, kon je gewoon met je vingers er "uitlepelen" en dan smolt t wel door de warmte van je hand+ het insmeren op de huis..

Hoop dat je kindje snel iets krijgt ( een huis-tuin-keukenmiddel of gedegen advies+evt. medicatie van de dermatoloog) waardoor t opknapt!!

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik had ook van de huisarts een hormoonzalf gekregen (weet de naam niet meer) en die hielp niet, zelfs niet na een week smeren.

De dermatoloog schreef toen Elecon (is inderdaad ook een hormoonzalf speciaal voor 'nat' eczeem) voor en dat hielp dus heel goed. Dauwworm valt onder atopisch eczeem, google anders hier eens op en kijk naar foto's.

Ik zou de dermatoloog ernaar laten kijken, niets is vervelender als een kindje met jeuk. Nu komt het af en toe bij Luca nog een beetje terug en dan smeer ik 1 dag, 2x per dag met Elecon en het is weer weg.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Hier hebben we dermel huidzalf. Bekijk de site maar eens www.dermel.nl
    Bij ons zoontje helpt dit goed. Zijn er donderdag mee begonnen en zijn huidje wordt steeds gaver.

Share This Page