We hebben afgelopen maandag samen met ons zoontje de kerstboom gezet.Hij mocht helpen de ballen aangeven (plastic ballen natuurlijk) en dat moest vastgelegd worden. Nu heb ik op verschillende foto`s vreemde plekken staan.Is dat een weerspiegeling van de kerstballen? Weet iemand wat dit is?en hoe ik dit volgende keer kan voorkomen??
Lijkt me geen weerspiegeling van je ballen, als ik zo kijk. Kan zijn dat er een vuiltje op de lens zit, of misschien zijn t energie bundels (orbs) maar daar moet je in geloven......
als het een orb is zittie wel op een frapante plaats!! moet dan wel iemand zijn die wel HEUULL HEUULLLL dicht bij je staat ihihihihihi
Grapje hoop ik van die geesten etc. hierboven. Een lichtbol, in het Engels een light orb, is een optisch verschijnsel dat zich voordoet bij het maken van foto's. Meestal betreft het kleine stof-, water- of sneeuwdeeltjes. Doordat die vrij in de lucht rondzweven, is de kans groot dat zij zich op een gegeven moment op een afstand van de lens bevinden die tot een vage afbeelding leidt. Die afbeelding wordt bolvorming, doordat het deeltje dichtbij de lens is. Lichtbol - Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_(optics)
Op de website van Fuji geven ze ook de verklaring en tips ter voorkoming: FUJIFILM Nederland - Witte vlekken Belangrijkste: Verlicht de omgeving zoveel mogelijk, zodat u kunt fotograferen zonder de flitser te gebruiken
Ik heb hier nog nooit van gehoord.Maar op internet staan er idd verschillende dingen op. Ik vind de gedachte wel heel moi als het iemand is die dicht bij je staat,en dat dat vaak met blje of minder blije gebeurtenissen is.
Sorry moest in eerste instantie een beetje lachen omdat ik je topictitel las en daarna de foto zeg met een balk voor jullie hoofden maar goed die is flauw.. Ehmm ik zeg stofjes voor de lens
Ik heb dat thuis dus eens geprobeerd te testen. Stofdoek in de kamer goed uitgeklopt en fotos genomen met en zonder flits en vanuit verschillende richtingen, maar mooi geen enkele orb op de foto hoor.