Hallo, Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik zal het even uitleggen. Mijn vriend en ik hebben een zoontje van bijna twee jaar. Hij gaat af en toe naar de gastouder vanwege ons werk en heel af en toe naar zijn oma of tante als we avondje weg willen. Dit vind hij prima, omdat het nodig is. Maar een hele goede vriendin van mij die hij ook kent is gek op ons zoontje en wilt met hem een dagje naar de efteling toe. Dus echt met de auto daarheen en de hele dag met hem daar zijn. Mijn vriend wilt dit absoluut niet. Hij zegt dat hij zich dan gek maakt omdat hij bang is dat er iets gebeurd. Hij wilt dit bij niemand niet trouwens, behalve dus gastouder.g oma en tante. Vriendin heeft zelf nog geen kinderen maar weet wel hoe ze ermee om moet gaan. Maar mijn vriend blijft van mening dat ouders pas echt weten hoe het is om met kinderen om te gaan. Hij is bang dat er een ongeluk gebeurd met de auto of daar in het pretpark. Ik heb dit uitgelegd aan mijn vriendin en ze begrijpt het zegt ze maar toch denk ik dat ze stiekem teleurgesteld is. Ik zelf vind het ook een eng idee hoor, je hoort tegenwoordig zoveel ongelukken en ik kan mij daar dan ook gek over maken maar probeer dit niet te doen. Is de reactie van mijn vriend 'normaal'? Gaan jullie kinderen wel eens met vrienden alleen weg?
Ik zou een dagje efteling misschien wat veel en lang vinden, zou eerder gaan voor een ochtendje indoor speeltuin. Maar ik heb er geen probleem mee om onze kinderen toe te vertrouwen aan mensen die ik zelf ook vertrouw. Of zij zelf kinderen hebben, is daarin per definitie relevant. Vrienden kunnen soms dichterbij staan dan familie, dus ook dat zou ik geen probleem vinden.
Ik snap je vriend wel. Mijn man heeft het ook (komt grote deels door jong zijn moeder te zijn verloren) een beetje een luchtbel effect.
Mijn man heeft dit ook. Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar dat kan ook als je er als ouders zelf bij bent. Als ik mijn kind mee zou geveb dan weet ik dat diegene goed oplet en voorzichtig is. Maar mijn man vertrouwt ook niemand behalve mij of zichzelf.
Ik zou mijn dochter van 3,5 ook niet met iemand anders naar de Efteling laten gaan. Oppassen en logeren vind ik prima, speeltuin, kinderboerderij etc. Maar pretpark? Nee, zoiers wil ik als gezin doen en ik wil zelf toezicht kunnen houden. Lange autorit bij iemand anders in de auto vind ik ook niks
Ja ik hoor het al meerderen zeggen, pretpark is inderdaad gelijk wat veel. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ons zoontje echt wel bij haar mag zijn in haar huis en dat ze dan met hem naar de speeltuin loopt ofzo. Maar ze wilde dit keer graag een dagje weg met hem, en dat weigert hij dus echt. Ik zit dan een beetje tussen twee vuren mja het gevoel van mijn vriend moet ik dan toch wel serieus nemen lijkt mij.
Je vriend moet leren loslaten en je vriendin wil teveel in één keer. Ga met je vriend in gesprek en ook met je vriendin. Geef ook bij je vriendin aan dat dit gewoon teveel ineens is. Doe een tweetal/drietal uurtjes in monkeytown of zoiets. Je kan dit ook bij je vriend voorstellen. Hopelijk trekt hij dan na zoiets wat bij.
Ik ben redelijk makkelijk geworden inmiddels, oké vind ik zelf. Maar mijn (nog geen) 2 jarige mee geven aan een vriendin om naar de efteling te gaan....Jeetje dat is wel een heel groot park zeg. Monkeytown, julianatoren e.d. helemaal prima, maar efteling vind ik nog wat te enthousiast.
Mijn vriend heeft dit ook een beetje. Maar ik vind dat hij zich daarin enorm aanstelt en ga er dus niet in mee. Misschien dan niet gelijk de efteling maar bijvoorbeeld een balorig proberen?
Ik zou idd voor een tussenweg gaan. Een halve dag binnenspeeltuin ofzo. Verder bij mij ligt het er maar helemaal aan wie het zou zijn. Maar ja kindloze vrienden van ons mogen gerust onze kinderen meenemen...leuk juist.
Dit idd een beetje. Ik denk dat het voor je partner wellicht ook makkelijker wordt om jullie kindje "los" te laten, naar mate de tijd vordert en je kindje zelfstandiger en meer communicatief gaat zijn. Daarnaast vind ik een hele dag zonder papa en mama best wel pittig, voor een eerste uitstapje. Overigens ben ik het niet met je vriend eens dat je pas "bekwaam" bent als je zelf kinderen hebt... Ik ken mensen zónder kinderen die ik mijn peuter zo zou toevertrouwen, en ik ken mensen mét kinderen, waar ik mijn peuter NOOIT in de buurt zou willen zien...
Dit! Een vriendin van mij is opgegroeid met een overbezorgde vader. Vooral haar zusje heeft hier nog best veel last van. Zowel mijn vriendin als haar zusje zijn zelf snel in paniek en hebben moeite om zelf dingen op te lossen. Je vriend wil uiteraard het beste voor jullie zoontje, maar extreem overbezorgd gedrag kan averechts werken.
Laat hem eerst eens een paar uurtjes met haar alleen. Na dit een paar keer gedaan te hebben draait hij mss wel bij.
hoi, wij lieten onze 2jarige wel met zijn meter naar plopsaland de panne gaan, met een overnachting en al. kind vond het geweldig. was wel niet het eerste uitstapje met zijn meter. en haar vriend was er ook bij. wij hanteren wel de regel evenveel volwassenen als kinderen. dus meter kan niet met zoon en dochter op pad zonder nog één volwassen persoon. dat is de voorwaarde. en zwemmen gaan is enkel met mama en papa. anderen kunnen wel meegaan. veel te gevaarlijk, dat is voor ons een grens
Ik zou dagje efteling te ver en te lang vinden net als de andere reacties. Beter indoorspeeltuin, kinderboederij etc. En dan half dagje ofzo. Of jij samen met je vriendin efteling? Het vetgedrukte vind ik een beetje raar. Het is dus wel oke om zelf weg te willen, voor je plezier iets leuks te doen, en dan oppas te regelen. Maar niets oke om je zoon een mogelijk superleuke dag te bezorgen? Dat komt een beetje krom over (tuurlijk snap ik wel dat je als ouders soms even samen iets wil). Ik heb helaas geen vrienden die onze kinderen een dagje meenemen, dus wij staan ook niet voor zo'n dilemma. Hoewel het mij heerlijk lijkt als iemand het zou aanbieden
Ik zou het zelf ook niet prettig vinden. Middagje speeltuin ofzo, prima, maar de hele dag naar een groot pretpark, nee, om dezelfde redenen als je vriend. Op dat kindloze na, want als zij verder goed met kinderen is kan gaan dan zal dat wel goedkomen. Wij vertrouwen onze kindjes ook niet aan veel mensen toe, ook niet aan mensen die wel kinderen hebben.. Dat doen we met onze drieling niet, maar met 1 kindje hadden we dat waarschijnlijk ook niet gedaan.
Op het moment dat ik degene gewoon vertrouw en hij/ zij een goede band met mijn dochter heeft, dan heb ik er geen problemen mee. Of het nou naar de Efteling is of dichterbij naar een indoor speelparadijs, een ongeluk kan altijd gebeuren, daar zou ik echt niet mijn keuze vanaf laten hangen. Fijn juist als mijn dochter iets leuks kan gaan doen, dat zou ik alleen maar leuk voor haar vinden. Maar nogmaals, wel alleen met iemand die zowel ik als mijn vriend daar in vertrouw. Vroeger toen ik zelf nog geen kind had ging ik vaak met de kinderen van mijn nichten op stap, zij vonden dat geweldig en ik ook, dus vandaar dat ik er denk ook anders in sta. Ik heb het zelf immers van de andere kant meegemaakt.
opa's en oma's en ooms en tantes vind ik prima, maar verder wil ik dat eigenlijk ook niet. Sowieso toen mijn zoontje nog maar 2 jaar oud was, was een héle dag echt te vermoeiend voor hem en efteling was ie echt nog wel te jong voor. Ochtendje naar bijvoorbeeld de ballenbak of kinderboerderij was lang zat voor hem.
Ik denk dat je de papa beter stapsgewijs laat wennen aan zoiets, dan meteen voluit te gaan. Is je vriendin al eens alleen naar de kinderboerderij geweest met je kindje, of naar een speeltuin? Doe dat eerst even, kijk of alles goed gaat, en dan zal je man ook wel loskomen voor grotere uitstapjes. Efteling lijkt me voor een tweejarige ook nogal hoog gegrepen.
Ik vind het ook niet nodig om met een 2- jarige al naar de Efteling te gaan. Er zijn zoveel andere uitstapjes waar ze veel meer aan hebben en die niet zo groot en massaal zijn. Hier zijn wij op zich niet zo moeilijk, als iemand ons zoontje mee wil nemen vind ik dat prima, maar dan wel een uitje dat past bij z'n leeftijd. Dus inderdaad, kinderboerderij, zwembad, ballorig, speeltuin, dierentuin o.i.d. Al gebeurt het hier niet veel, meestal ga ik dan zelf ook mee. Zaterdag bv. met m'n zoontje en zusje naar Avifauna geweest, de mannen waren druk en wij hebben een leuke dag gehad. Mijn man is wel wat moeilijker in bv. oppas als wij een avondje weg willen of voor een verjaardag, hij sleept liever ons zoontje overal mee naar toe en dat vind ik niet zo'n goed idee... Gelukkig wordt hij er nu wel makkelijker in, omdat hij nu zelf ook regelmatig merkt dat het dus niet altijd werkt om een dreumes 's avonds mee te nemen naar een verjaardag.