Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Ik heb dinsdag gehoord bij de echo dat ons vruchtje niet meer leeft. Ik was bij de echo 9 weken en 2 dagen, maar het vruchtje was maar 4.4 mm en gestopt bij zes weken en een paar dagen. Ik heb nog steeds geen bloedverlies en niets wijst erop dat het vanzelf los gaat komen. Men heeft een curretage onder plaatselijke verdoving voorgesteld voor aankomende dinsdag. Na 2 dagen denken kwam ik, na het lezen van verschillende ervaringen, tot de conclusie dat ik dat absoluut niet zie zitten. Ik wens sowieso algehele narcose. Nu ben ik bang, omdat ik veel aanleg heb voor littekenweefse (heb meerdere hypertrofische littekens) dat ik meer kans op het syndroom van Asherman heb, dan de gemiddelde vrouw. Daarom ben ik zo ontzettend bang voor de curretage. Heb gisteren onverwachts de gyn aan de lijn gehad (ben gisterochtend naar de preoperatieve screening geweest) en zij gaat akkoord met mijn vraag om pillen (cytotec). Nu lees ik echter zoveel ervaringen dat het zo'n ontzettend pijn doet en heel veel, enorm veel bloedverlies kan plaatsvinden waardoor sommigen echt een gigantische bloedarmoede hebben opgelopen. Daarnaast is er 53% kans dat er alsnog een spoedcurretage moet plaatsvinden. Nu ben ik bang voor het enorme bloedverlies. Ik heb oa. een hartprobleem en het bloedverlies zal niemand, maar mij zeker niet, geen goed doen. Ik zie er ontzettend tegenop, terwijl dit mijn eigen voorstel is. Ben ook wat bevreesd dat de gyn geirriteerd zal zijn dat als ik maandag bel, ik zeg dat ik toch liever de curretage kies. Ik bedoel, ik moet nog wel verder met deze mensen........ Wat adviseren jullie me? Ik zou blij zijn met elke reactie......
Je moet doen waar jij je het fijnste bij zal voelen meid!!! Het maakt niet uit wat een ander daar van vind,ze moeten jouw keuze respecteren. Van gedachten veranderen kan toch?Het is tenslotte niet zomaar iets. Ik heb in totaal 4 curretages gehad: 1 keer is er een stuk van de moederkoek blijven zitten. Ook heb ik cyotec gehad en je bloed idd veel, maar er was niets achter gebleven. Kun je bij de gyn geen voorlichting vragen dan en wat adviseren hun wat het beste is voor jou. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je een keus kan maken.Nogmaals let niet op wat een ander wil, maak je eigen keus.
Daar heeft butterfly een goed punt, dat was ook het eerste waar ik aan dacht eigenlijk. Gewoon advies vragen, hij of zij moet wel weten wat gezien jou hartprobleem verantwoord is en wat niet. En het is niet gek dat je twijfelt, het is ook niet niks wat er staat te gebeuren... Dus lekker de gyn nog een keer bellen en je twijfels uitspreken en vragen wat zij adviseert
hai, dank voor je bericht. ik werd direct gewezen op de curretage, verder geen voorlichting. Kan nu echt niet weer nog een keer naar het ziekenhuis gaan. Tis gewoon niet goed geregeld. Enik wil nu wel heel graag zo snel mogelijk een behandeling, want ik trek het echt niet meer. Wat vond jij van de cytotec? Ik lees er alleen maar echt supernegatieve verhalen over......
Hoi ik zag je bericht en wilde je ten eerste heel veel sterkte wensen verder wilde ik je er op wijzen dat er in het spaangeziekenhuis een arts zit die speciaal voor de asherman syndroom is misschien kan je hier ff contact mee opnemen zelf heb ik ook asherman gehad en er is ook een topic over asherman daar kan je ook je vragen wel stellen misschien krijg je daar meer duidelijkheid.