WSNP zonder schone lij

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

mijn laatste antwoord erop! want begint me nu wel duidelik te worden
    nee heb NOOIT geen contact met haar gehad vanaf de eerste x
    in mijn post zat altijd alle info. ook betreft een studie etc!
    heb mijn gezicht inderdaad NOOIT hoeven laten zien

heb best spijt ervan, maar het is gebeurd! en hoop er weer uit te komen!

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Sorry, is niet zo heel lullig bedoeld als het klinkt ;) maar weet niet of ik het wel zo belachelijk vind hoor. Heb er vrij weinig verstand van hoor maar als je zulke dingen aanvraagt dan ga ik er van uit dat je op de hoogte bent van de regels die ze stellen? Of dat je je iig laat informeren voordat je aan een nieuwe schuld begint? Snap dat je het niet leuk vind maar mij lijkt het eerlijk gezegd niet meer dan logisch dat je zelf dan alles terug moet betalen.

Sterkte iig!

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik weet hoe de WSNP werkt en n.a.v. jou verhaal heb ik toch wat bedenkingen! als de rechtbank uitspreekt dat je geen schone lei krijgt is er meer aan de hand als alleen maar een tegemoetkoming van de IBG.

IBG is een investering in je toekomst (en dus je inkomen), daar zal geen enkele rechter je in dwars zitten.

dat je geen contact heb gehad met je bewindvoerder is alleen maar aan jou te wijten......
    jij wilt van je schulden af, dus jij moet daar ook wat aan doen! zelf in de gaten houden hoe het gaat.
    je word regelmatig opgeroepen ( bij de rechtbank ) om een verslag te geven hoe het met je financien staat, als je beweerd dat je van "niks weet" en dat je nu ineens rekeningen krijg van voor de schuldsanering is alleen maar terecht.

je heb geen schone lei gekregen dus alle openstaande bedragen zijn nu ineens opeisbaar.
    vandaar die hoge rekeningen (incl. de rente die over 4 à 5 jaar berekend word)

sorry, maar het is niet zo dat dat je "zakgeld " krijgt en verder niets meer hoeft te doen hoor!

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

als ik het goed begrijp heb jij de wsnp niet goed afgerond en dat betekent dat er geen enkele schuldeiser is afgelost en jij dus nog steeds schulden hebt.. pas wanneer de rechtbank jouw schone lei verklaard ben je van alles af..
    misschien eens contact opnemen of een nieuwe sanering aanvragen? want zo kom je er ook niet uit..

sterkte meid!

5. GhitaThakoerdin

ohja en wat ik nog wilde vragen, heb jij in de tijd van de schuldsanering een nieuwe schuldopbouw gemaakt? want dat kan de reden zijn dat de rechter je geen schone lei heeft willen geven...

6. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Babs, ik wil in ieder geval wel zeggen dat ik het verstandig vind, dat je je kinderwens even opzij zet, tot dit opgelost is. Dat moet niet makkelijk zijn.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar gezien jouw situatie snap ik eerlijk gezegd ook niet dat de IB-groep jou een lening heeft toegekend. Ze checken toch je financiele status voordat ze je een lening toekennen?

7. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Als je in de WSNP zit mag je geen nieuwe schulden maken.

Je hebt die 3 jaar uitgezeten en heb je toen wel of niet een schone lei gekregen? Hebben ze je eruit gezet? Ik begrijp je vrhaal niet zo heel erg geoed.

Je moet alles overleggen met je BW dus ook een eventuele studie?

Ik kan je wel een forum geven waar een bewindvoerder zit die ook je vragen kan beantwoorden en je advies kan geven.

Het is het forum van de WSNP

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kan je geen nieuw advies geven of iets toevoegen, maar ik weet hoe zwaar schulden op je kunnen drukken dus ik wil je veel sterkte wensen.
    hou je taai!

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Meldt je aan bij de gemeentelijke kredietbank. Buiten dat zij je goed kunnen helpen met informatie over het niet hebben verkregen van een schone lei en de gevolgen daarvan, kunnen zij je ook helpen om nu weer alles op een rijtje te zetten en je schuldeisers te benaderen.

Tip: ga zelf kijken welke schulden er destijds waren en ben schuldeisers voor. Zo kom je niet over een jaar weer voor de verrassing te staan dat er weer een schuldeiser heeft ontdekt dat je uit de WSNP bent zonder schone lei en bij je op de stoep staat. En zelf benaderen getuigd van goede wil en dan zijn ze vaak ook wel bereid om meer medewerking te verlenen.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey ik bedoelde het niet rot maar ik ben bezig met het laatste deel van een opleiding schuldhulpverlening.

er word trouwens meerdere keren gezegd.dat ze een nieuwe sanering aan moet vragen of naar de stadsbank moet gaan.dit kan niet meer.ze zullen haar ook niet helpen doordat ze in de wsnp heeft gezeten.het enige wat nu nog kan is een falliet verklaring maarja dan schuif je alles op zelfs na 25 jaar komen ze dan nog

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Oh,wat erg!Wij hebben ook WSNP achter de rug.Hebben afgelopen feb onze schone lei gekregen.
    Ok,je mag geen nieuwe schulden maken maar die opleiding dan?
    Ik heb koksopleiding gedaan tijdens WSNP,was 1 dag in de week,daarnaast werkte ik fulltime,was nooit een probleem.
    Sterkte in elk geval. :(

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    nee maar zoals ik het begrijp heeft ze een IBG lening gekregen, dus niet alleen stufi.
    tsja, sorry dan vind ik het eigen schuld, je weet dat dit niet mag.

13. GhitaThakoerdin

ja dat is dan heel dom om te doen.. je geld wordt niet zomaar beheert natuurlijk..
    en het klopt dat als je eenmaal in de wsnp hebt gezeten en geen schone lei hebt door nieuwe schuldopbouw dat je dan de komende 10 jaar geen beroep mag doen op schuldhulpverlening..
    dat betkent dus dat je loonbeslag gaat krijgen als er nog meer schuldeisers je vinden en dat je op den duur geen vaste lasten meer kunt betalen..

heel hard werken is de enige oplossing!

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

15. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Volgens mij kun je nergens een lening krijgen je staat vast bij de BKR te boek omdat je in de WSNP hebt gezeten. Dit is tot 5 jaar na WSNP

Heel vervelend dat alles zo is gelopen maar terug draaien kan niet meer. Jammer dat je niet van je fouten in het verleden hebt geleerd.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen voor de toekomst en ik hoop dat je er opde 1 of andere manier uit komt.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ga er ook in en mij is verteld dat ik gewoon een opleiding kan gaan volgen na mijn verlof.
    Zolang alles maar gemeld word en in t mijn voordeel werkt (dus uiteindelijk meer verdienen).
    Maarja ik zou zelf ook kiezen voor BBL ;)

17. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Je kunt dan nu toch in budgetbeheer gaan en daarbij schuldregelingen laten treffen door je bewindvoerder? Enige optie lijkt mij. duurt wat langer maar dan kom je er in ieder geval ooit vanaf. succes!

18. babs81

babs81 Niet meer actief

lieve mensen....

reageren vind erg aardig of jullie vinden dat het "mijn" schuld is of niet

IK moet mijn mijn zwangerscap opzeggen! (na 10 rondes proberen.. stress en maar proberen!dus IK moet het nu doen!
    en wij hebben besloten om dus zwangerschhaps wens even te laten varen! en daarna weer verder te gaan

heb nooit geen ton schuld gehad maar kleine 8000 euro , waarvan ik ong ruim 4500 betaald heb! (door gas water elektra etc te besparen en amper te gebruiken!)
    en gaan nu de rest iedere maan betalen! dus ong 1000/1500 per maand mijn loon gaat hierna op!

dus wij zijn er met een paar maandjes vanaf!

it topic kan gesloten worden!ben voorlopig even niet meer online
    omdat wij alles willen regelen!en dus even geen zwanger mogen denken!

bedankt voor de reacties, of ik nu dom was of niet! werk nu wel in de zorg! help oudere zware dementerenden! families etc
    achteraf ben ik blij dat ik doorgezet heb!
    heb een kei van een man die voor me gaat ondanks de tijd die we komen gaan!
    en dat ik de zorg mag blijven doen met ZOVEEL liefde!

Babs

19. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Heel veel succes. Het zal je ongetwijfeld lukken. En hoe erg het ook is dat je nu je plannen om zwanger te raken 'moet' uitstellen, jullie tijd komt nog wel!

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina