hoi meiden mag je fietsen met je kleintje wanneer ze goed recht kan zitten?tara doet dit al maar niet uit dr zelf,alleen al ik haar neer zet.en dat houd ze goed vol.of moeten ze zelf kunnen zitten? liefs linda
ik mocht van het consultaie bureau met alicia gaan fietsen omdat ze recht en stevig zat en dat kan ze nog niet uit zich zelf hoor. dus ja je mag gaan fietsen als ze kan zitten en dat hoeft ze niet uit zich zelf te kunnen. je moet wel kijken of ze met het zitten niet gebogen zit en dus een rechte rug heeft en der hoofd goed gebruiken (gecontroleerd beweegt dus niet meer waggele) en dus haar nekje dus sterk genoeg is.
Ze zeggen vanaf 9 maanden, maar onze dame was 8,5 maand toen we haar voor het eerst telkens een kwartiertje meenamen. Met 9 maanden brachten we haar naar het KDV. Nu is ze 10 maanden en binnenkort gaan we lekker een uur fietsen ! Buggy op de fiets mee 8)
sinds vorige week ben ik af en toe eens met mijn meisje op de fiets. Ze zit nu zelf stevig en gaat ook zelf vanaf buik zitten. Eerder heb ik het niet gedaan omdat ze zich toen ook wel eens zo achterover nog gooide en ze meer op haar ruggetje zat.
Ja, wij hebben ook gewacht tot Arend zelf kon gaan zitten. Dat was dus pas met 10 maanden. Het fietsstoeltje stond al een poosje klaar, maar geduld is een schone zaak.
Onze zoon zit prima wanneer wij hem in zitstand zetten. Dit kan hij wel een half uur volhouden. Helaas kan hij nog niet zelf vanuit buiklig/tijgeren zelf tot zit komen. Maar omdat hij al met 7,5 maanden los kon zitten, gaat hij toch al een tijdje mee op de fiets. Hoofdzakelijk korte tripjes...
Mijn jochie gaat sinds een aantal weken mee fietsen.... alleen hij zit in de fietskar Heerlijk in zo'n babyschelp, en wij fietsen overal naartoe. Ik had dus niet genoeg geduld om te wachten
misschien een stomme vraag: hoe wurmen jullie jezelf tussen zadel en fiet(voor)zitje? dat lukt me dus niet terwijl ik niet echt dik ben (kledingmaat 40)
hier kleding maat 44, en mijn nieuwe fiets van 1 jaar oud (gazelle chamonix) omgeruild voor de sparta treny amazone, met gigastuur! fiets heerlijk, en geen gewurm
Beste aankoop in de afgelopen maanden: een mama-fiets. Vond het idee vreselijk, maar moet nu toegeven dat het écht beter is. Je stapt lekker op, de fiets staat stevig... En wij fietsen hier vanaf dat ons mannetje lekker stevig blijft zitten (ruim 9 maanden was hij). Zelf kunnen gaan zitten heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken.
Inderdaad, na lang wikken en wegen hier ook maar een mamafiets gekocht en dat is echt ideaal. Ben blij dat ik dat gedaan heb. Enne ze zijn er al nieuw vanaf 300 euro ofzo als je de aanbiedingen in de gaten houd en natuurlijk marktplaats. Of je vraagt bij de fietenmaker of ze een 2e hands hebben of dat ze het in de gaten willen houden voor je.
Ik ben vrij klein en dus geen gewurm hier...fijn, want ik had net een nieuwe gazelle orange! Mijn moeder is gelijk maar aan een achterzitje begonnen want die moest constateren dat zelfs na ernstig gewurm dat een voorzitje niet ging lukken! En een mamafiets, die wil oma niet, haha!
ik ben ook nog ernstig aan het twijfelen over een mamafiets. de fiets die ik nu heb heb ik nog niet zo lang, maar tijdens mn zwangerschap zat ik al snel vaak met mn buik tegen het stuur. nu mn buik weer weg is gaat het wel, maar ben bang dat het straks met een zitje erop niet gaat lukken om op te stappen. ik denk alleen dat mn man het niet zo leuk vind dat ik weer een nieuwe fiets moet. (heb zelf mn oude nog staan) maar ik ben ook benieuwd hoe mensen zonder mamafiets opstappen met een zitje erop. liefs doris