Ww eindigt november

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door annet1985, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hallo! Ik heb een vraag, ik ontvang momenteel een ww uitkering, uiteraard doe ik mijn best om een baan te vinden, maar het maakt het er niet makkelijker op dat ik nu zwanger ben. Nu loopt mijn ww af eind november, mijn kindje wordt verwacht 25 januari, heb ik dan recht op een zwangerschapsuitkering? Met vriendelijke groet, Annet

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt: 17 jul 2013
    Beste Annet,

Je wilt weten of je recht hebt op een zwangerschapsuitkering.

Je hebt recht op het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) wanneer je daarvoor verzekerd bent.

Je bent verzekerd wanneer je:
    - WW-uitkering ontvangt
    - Ziektewet-uitkering ontvangt
    - Loongerelateerde WGA-uitkering ontvangt
    - Vrijwillig verzekerd bent voor de Ziektewet
    - Een dienstverband hebt bij een werkgever

Of wanneer je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde van een WW-, ZW- of loongerelateerde WGA-uitkering of een dienstverband ligt.

Je geeft aan dat je WW-uitkering eind november eindigt. Valt de einddatum van je WW-uitkering in de laatste 2 weken van november? Dan ligt je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van je WW-uitkering en ben je verzekerd voor de WAZO.

Actuele informatie over wanneer je recht hebt op een zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina