Nou laatste week van september...en nog niks gehoord, meeste om mij heen wel inmiddels, zelfs al iemand gehad...begin een beetje zenuwachtig te worden
Deze maand is alleen de uitbetaling van het uwv, voor mensen die afgekeurd zijn, die is tegelijk met je uitkering betaald. De uitkeringen waren vrijdag al binnen, weet dus niet of je een uitkering wia of wajong hebt? Anders krijg je nu niet.en anders even bellen met uwv De andere wtcg wordt in december en januari uitbetaald en volgens de website krijg je in oktober of november hier een brief hier over.
ik wilde het UWV even bellen maar dat zijn 0900 nummers die kan ik niet vanaf mijn vaste telefoon bellen vanwege spooktelefoontjes. nou ja dan maar even bij mijn moeder bellen..misschien dat ik morgen nog een brief krijg, mijn inkomen komt tussen de 27 en 30e binnen hangt er vanaf hoeveel dagen de maand heeft..
Vandaag toch al bericht over mijn compensatie eigen risico, meestal krijg ik die pas eind oktober ofzo ze zijn vlot dit jaar .
Ik heb de WTCG vergoeding (UWV) al binnen gekregen op 21 sept. CAK WTCG krijg je altijd eind november begin december.
Ik kreeg dit jaar (vorige week) voor het eerst een brief dat ik compensatie eigen risico krijg: 85 euro! Heb sinds 2009 een auto-immuunziekte (Hashimoto, tegen schildklier) en nooit wat gehad. Maar volgens de brief is dit ook nog van 2010 ofzo. Dus kan wel kloppen, want zit sinds 2009 standaard aan de medicatie.
De compensatie is voor dit jaar maar je moet eerst 2 jaar medicatie gebruiken voordat je in aanmerking komt, dus er wordt nu gekeken naar 2010 en 2011 . Het is dus niet zo dat je nu van 2010 uitbetaald krijgt en dus nog 2 jaar tegoed hebt .
ik heb wel een brief gehad van het CAK over de tegemoedkoming van 2012 maar weet zo uit mijn hoofd niet meer precies wat t was. 85 euro was het geloof ik idd
Het lijkt er nu voor mij op dat ik alleen eind december een bijdrage ontvang, eerst kreeg ik via de gemeente nog voor chronischziekebijdrage, en dat is geschrapt... momenteel bel ik zonder resultaat... dus krijg nu ter compensatie voor mijn thuishulp, maar voor alle andere extra kosten die ik maak krijg ik geen vergoedingen als ik het goed begrijp.. ik heb stichting MEE erbij gevraagd, kijken of hun nog wat weten..
Die bijdrage eind december is niet speciaal voor je thuishulp maar voor ALLE extra kosten, niet dat ik daar ooit mee uit kom , maar als je niet afgekeurd bent via uwv dan krijg je inderdaad nu niks, sommige gemeentes gaven inderdaad ook de bijdrage maar dat is bijna overal al lang afgeschaft. Dus lijkt mij ook wel te kloppen dat je alleen in december krijgt,
Snap ik hoor, ik was er ook niet blij mee toen de compensatie eigen risico er voor het eerst kwam en ik niks kreeg want ik was nog maar anderhalf jaar ziek en geen 2 jaar zoals ze eisen, alsof daardoor mijn kosten minder waren, maarja het is niet anders. Ach per volgens jaar krijgt bijna niemand het meer als die plannen door gaan dus dan valt iedereen tussen wal en schip
Heb nu met diverse instanties gebeld... en ben wat dingen wijzer geworden. Helaas heeft mn partner geen recht op de tegemoetkoming via het UWV, want hij is wel AWBZ-plichtig... alleen dat is een soort van buitenlandse AWBZ en die schijnt lager te zijn als wat er in NL wordt afgedragen... jammerdebammer.... scheelt toch weer 350 euri... Ook CAK eens gebeld... blijkt dat er mogelijk over 2009 nog recht bestaat ivm langdurige fysiotherapie (lijst Borst) Dus aanvraagformulier maar eens gedownload en ingevuld. (300 euro als het goed is) En over de vraag omtrent de Duitse medicatie, dat moesten we toch maar gaan navragen bij de Duitse Krankenkasse, want de dame bij CAK kon het me helaas niet vertellen. Ach en anders kunnen we het altijd nog bij de Belastingdienst proberen toch????
Hey meiden, Ik kreeg vandaag dus een brief van het cak, dat er dik 300 euro op mijn rekening wordt gestort vanwege algemene tegemoetkoming wtcg 2011. Lekker zullen jullie denken, maar ik heb hier dus nog nooooit van gehoord! Ik ben niet chronisch ziek en ik ben ook niet gehandicapt o.i.d. dus ik vraag me echt af waarom ik dit geld krijg? (niet dat ik over een paar maanden, als ik het allang weer heb uitgegeven, alles weer terug moet betalen ofzo!) Ik heb vorig jaar wel 2 zware operaties ondergaan, zou het daar mee te maken hebben dan? Het waren iig geen mega langdurige trajecten..(max. 12 weken ofzo..) Nou zag ik staan dat je op kunt vragen waarom je het geld krijgt, maar dat ze dan in je medische gegevens ofzo gaan koekeloeren... Omdat ik van dit alles nog nooit gehoord had, dacht ik gelijk aan oplichting, maar na hier gelezen te hebben dat het echt bestaat, zal ik het dan maar eens opvragen???