Kijk even op de site van CAK, het geldt nl niet voor alle chronische dingen. Of google op Wet tegemoetkoming chronische ziektekosten
Ik heb dit vorig jaar ook gehad.. Krijg je het dan automatisch ook dit jaar? Ik heb chronische pols en rugklachten.. Snap er de ballen niet van..
geen fysio, thuishulp, hulpmiddelen of whatever..? ik ga denk ik toch even contact opnemen, want op de site staan wel allerlei codes enzo voor wanneer je wat terugkrijgt, maar daar kan ik geen wijs uit hoor???
In principe krijg je automatisch bericht als je ervoor in aanmerking komt. Hier een week of twee geleden bericht gehad, het geld wordt in december gestort.
In principe wel ja..... maar ook wij kregen geen bericht... en hebben mogelijk dus alsnog recht op de vergoeding wegens fysio in 2009 (wonen in het buitenland nl, daarom geen automatisch bericht) Dus het is altijd goed om het zelf ook in de gaten te houden.
Ik snap er niks van... In 2010 kreeg ik ineens 300... Dat komt van 2009 dus. Kan me niet herinneren dat ik toen fysio of bepaalde andere medicijnen heb gehad. In 2011 heb ik niks gehad, terwijl ik in 2010 wel fysio heb gehad voor reuma/bekkeninstabiliteit tijdens zwangerschap. Ook krukken en rolstoel gehad. Iemand die weet of astma ook binnen wtcg valt?!
telt de schildklier hier ook voor en hoelang zou je deze aandoening moeten hebben om hier recht op te hebben? Ik heb nu 7 maanden medicatie hiervoor. Ik heb al even gezocht maar kan het nog niet vinden hebben jullie misschien een antwoord?
als de medicijnen dat je gebruikt ervoor en je de aandoening komt ervoor in aanmerking in de lijst staat dan heb je er recht op.
@wondertjeindemaak: Als je dit jaar met medicijnen bent begonnen, heb je nog geen rechten. Het is een tegemoetkoming die je krijgt over 2011. En volgens mij kijken ze naar 2010 en 2011. Kijk even op CAK.nl Volgend jaar wordt de tegemoetkoming inkomensafhankelijk en heb ik er ondanks mijn schildklier ziekte geen recht meer op.
Nee voor deze teruggave kom je met schilklierprolemen nietin aanmerking, dexe tegemoedkoming is bedoeld voor chronische ziekten die een grote invloed op je leven hebben en waarvoor je veel extra kosten hebt en dat is met schilklier niet het geval. Mocht de regelingen over 2 jaar nog bestaan dan is er een kans dat je in aan,erking komt voor tegemoedkoming eigen risico maar dan moet je wel minimaal 150 ug aan medicatie slikken dagelijks.
Tot 5 jaar na die tijd, dus inprincipe wel maar heb je wel de test van het goede jaar gedaan want de regels veranderen elk jaar
180 doseringen haal ik wel, ik gebruik 2x per dag ontstekingsremmers en ventolin, maar wat is salbutamol? (heb op google gekeken, dat is dus ventolin?)