De vorige eigenaar van mijn mobiele nummer heeft zich blijkbaar voor ik weet niet hoeveel dingen aangemeld. Het was zo erg dat ik bijna een een nieuw nummer heb genomen. Gelukkig is het nu gestopt.
Wat ik op een gegeven moment deed is opnemen en dan de telefoon wegleggen Zijn ze vaak 1 of 2 minuten verder voor ze ophangen.. Dan stopt het heel snel.. Werkt beter dan gelijk ophangen
Ik heb dit ook gehad. Laatst nagevraagd bij zo'n waarom ze dan toch bellen. Die kerel vertelde me dat de wetgeving gewijzigd is, dat je voor elk bedrijf een aparte registratie zou moeten maken (na het gesprek dus) Ipv zoals eerder 1 melding. Geen idee of het klopt. Vreselijk irritant!
"Ik ben nou al een paar keer door jullie gebeld en zeg elke keer dat ik geen interesse heb" "Oh mevrouw dan kunt u zich laten registreren in het bel me niet register" "Daar sta ik al in!!!!!" Grrr hoe vaak ik bovenstaand gesprek al niet gevoerd heb... Moet zeggen dat het de laatste tijd rustig is, misschien leren ze toch. Ik werk op een basisschool en hoe vaak we daar ook wel niet gebeld worden, ' of ze degene kunnen sprkeen die er verantwoordelijk is voor dat of dat' nou dan moet u bij ons bestuur zijn of bij de gemeente en ik sta voor de klas dus ik kan u nu ook niet helpen, daaag.
Fijn voor degene die over een tijdje jullie oude nummer krijgt. Zoals al gezegd: bedrijven waar je klant bent of bent geweest, mogen je bellen. Als je meedoet aan een actie (blije doos, winacties e.d.) en je geeft je tel. nr. op, dan geef je zelf toestemming om je weer te bellen. Dat staat dan gewoon in de voorwaarden. En dan niet alleen 'de blije doos' maar ook alle bedrijven die de blije doos sponsoren. Dus alles waarvan jij een product, kortingsbon of foldertje in die doos vindt, mag jou bellen. Bij winacties werken bedrijven vaak samen. Dus doe je bijv. mee aan iets van scapino, dan mag Bart Smit je ook bellen of mailen, enzovoorts. Wij staan ingeschreven bij bel-me-niet en ik laat nergens mijn nummer achter. En wij worden nooit gebeld. Hier werkt het dus prima. Misschien toch eens kritisch kijken waar je je nummer het afgelopen jaar allemaal hebt achtergelaten? En log nog eens in bij bel-me-niet. Even kijken of je overal op de juiste plekjes de vinkjes aan (of uit) hebt staan.
Het is inderdaad zo als als ergens je nummer invult, mogen ze je gewoon bellen. Ik vul daarom ook nooit ergens mijn 06-nummer in.