wtf?? wat is dit op ons schuurtje? (vies!)

Discussie in 'De lounge' gestart door einad, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Vind ik ook jammer... Leer mn zoontje ook dat hij niet zomaar alles mag doodmaken.

2. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0

Die 1en 2 € cent die niemand wil hebben werken ook ;) die kan je rechtop tussen je tegels steken :)

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ja en dan heerlijk op zondag ochtend half slaperig met je dienblad naar je terras lopen en onderweg met je blote kakkies in die vieze dingen staan... plus dat bij een regenbui die 1 en 2 centen ook weg spoelen (heb gras rondom)
    Ik ga toch voor de korrels.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wow, passievolle vakantieliefde. Tja, de temperaturen zijn er natuurlijk wel naar voor een lekkere vrijpartij in de open lucht. :D Maar volgende keer, get a room!

Ben er niet voor om ze maar gelijk dood te maken en al helemaal niet met zout. :$ Er zijn genoeg diervriendelijke manieren om de slak te weren. Zoals planten plaatsen die ze niet lusten, schelpjes, koffiedik door de aarde, etc..

Slakken zijn erg nuttig. Ze eten rottend blad op en dode dieren. Daarnaast zijn ze voer voor vogels en egels. Dus wanneer jij lekker zout op zo'n beestje gaat strooien, krijgen vogels en egels dat ook binnen. Lijkt mij toch niet zo goed.

Hier staan ook wel wat milieu- en diervriendelijke tips tussen voor wie er om geeft. Of voor diegene die deze s.eksscenes niet meer in de tuin wil. ;)

Slakken milieuvriendelijk Bestrijden. Tips om Naaktslak in huis en tuin aan te pakken. | Duurzaam thuis

Slakken bestrijden in de tuin | Tuinieren.nl

Oma weet raad

5. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Haha, na de eerste reactie om er zout op te gooien zat ik al te wachten op mensen die dat dierenmishandeling vinden.. ;)

Wat een goor gezicht zeg, maar wat is dat 'blauwe' ding erachter of ervoor dan?? condoom ofzo?? :p

6. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Oooh ik kijk nog een keer goed maar dat is 'het' ieeeeeeuwwwwww

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

ROFL! :D:D:D

Vraag ik me eigenlijk ook wel af.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    He, hier had ik er gister twee van in mijn keuken (hoe? :$ )
    Had ze nog niet eerder met zo'n printje gezien.

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

#49 Imensa, 25 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2014
    Ik vond het ook al lang duren... gebruik zelf producten van ecostyle. 100% natuurlijk en niet schadelijk voor egels vogels etcetc. Ik heb gewoon stronthekel aan slakken en wil ze gewoon niet in mijn tuin.. uitzetten doe ik niet aan heb je op een gegeven moment een dagtaak aan.. die krengen blijven maar terug komen:D

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    *proest* :D aan glijmiddel in elk geval geen gebrek :)

11. Wel goed voor de lijn.. weinig trek meer!
    We hebben ze niet vermoord hoor

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hè bah dat ziet er wel vies uit!

Maar ik houd van slakken, de kinderen ook. Ik pak naaktslakken ook gerust zo op. Laatst 2 supergrote slakken bij de voordeur, ik laat ze lekker zitten. Ik vind het wel vervelend dat ze de aardbeien opeten.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Deze hebben wij ook in de tuin.. Brr. Ze zitten in een gesloten bak die eigenlijk naar de stort moet maar toen ik de deksel eraf haalde zag ik 2 van die bijzonder joekels. Heb hem gauw weer dichtgegooid. Nu niet te hopen dat ze zich aan het voortplanten zijn:$

14. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Als je zout strooit rondom je planten of rondom je hele tuin bijv. komen ze ook niet in je tuin want dan mijden ze die plek ;). Ik heb het over bewust zout over dat beest heen gooien.

Oja, geplette eierschaal stukjes willen ze ook niet overheen.

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee ga ze geen korrels voeren:D die mogen ze zelf opeten.

Haal 1 keer in de zoveel tijd wel een hark door de tuin.

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Als een stel buurtkatten jou tuin constant omspitten en als kattenbak gebruiken waardoor je planten stuk gaan, maak je ze toch ook niet af? Dan zoek je toch ook naar een andere oplossing? ;) ;)

17. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48

Ik zei niet dat ik zout over die beesten gooide hé, alleen dat ik wist dat die reacties zouden komen.. ;)

18. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Zeg ook niet dat je dat doet. Doel meer op het 'dierenmishandeling vinden'. :)

Deel Deze Pagina