2 eisprongen met acht dagen ertussen kan dat?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by rosalincke, Oct 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Een vraag. Ik had vrijdag 10 oktober een positieve ovu test. Zaterdag voelde ik mijn ei ook echt. (Voel ik altijd). Dat is dus nu zes dagen geleden. De positieve test was zeven dagen geleden.
    Deze maand voor het eerst ovu testen (ik wist niet zeker of het mijn ei was dat ik voelde nu weet ik dat wel). Ik dacht ik test 1 maand helemaal door zodat ik zicht krijg op mijn lh waardes. Vervolgens werden ze met de dag lichter. Tot vanmiddag, nu is het ineens weer een dikke streep. Kan het zijn dat ik twee eisprongen per cyclus heb? Of is dat onmogelijk.
    Misschien hebben anderen dit ook vaker meegemaakt.
    De 1e test is dag 11 (donderdag 9 okt) de 2e is dag 12, die was positief daarna nemen ze af. Aantap dagen meerdere testjes omdat ze onduidelijk of beschadigd waren en de laatste vanmiddag die lijkt bijna weer positief. Zeg maar hetzelfde als dag 11 maar nu is het dag 19 van mijn cyclus.

Attached Files:

2. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Wat vreemd, of ben je zwanger misschien?
    Welk merk zijn deze ovu testjes?

3. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zijn ovu testen van zwanger en kids. Tja zwanger lijkt mij nog wat onwaarschijnlijk omdat het pas zes dagen na mijn eisprong is

4. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Misschien weten de andere meiden wat het is, echt apart dit ja.
    Ik test nu ook met de ovu testen van zwanger en kids, heb er niet heel veel ervaring nog mee.

5. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel bedankt voor het meedenken. Ik wacht af of er andere reacties komen.

6. MamaAnnemieke

Oct 10, 2014
    89
    0
    0
    Dat is gek, kan het niet zijn dat ze reageren op innesteling ofzo? (ik weet het niet)

7. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,643
    0
    0
    2 eisprongen met 8 dagen ertussen lijkt mij onwaarschijnlijk.. Ovutesten reageren ook deels op hcg, misschien zwanger? Verder eigenlijk geen verklaring voor...

8. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het ook niet. Ik dacht misschien twee keer een ei. Eerst linkerkant (heb ik gevoeld) en nu misschien rechts. Zou wel leuk zijn twee kansen per cyclus om zwanger te raken :).

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Het kan dat een ei de eerste keer niet springt....en dat je nu pas je eisprong hebt. Een ovu geeft geen garantie op een eisprong

Dat je ovu van een zwschap positief zou zijn lijkt me ook sterk aangezien je nu pas rond een innesteling zit

10. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn ei is denk ik echt gesprongen. Ik voelde hem de dag na de positieve test alle andere symptomen zoals vruchtbaar slijm zijn geweest dus dat kan het niet zijn. Ik test morgen gewoon weer rond het middaguur als hij dan nog zo donker is ga ik op zoek naar een verklaring :)

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Je weet natuurlijk nooit zeker of je een eisprong hebt, je kan niet in je lijf kijken.
    Snap dat je een hoop kwaaltjes had maar dat is gewoonweg geen garantie.

Doe anders morgen een hcg test dan weet je gelijk genoeg ;)

12. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt ik kan niet in mijn lijf kijken maar had wel in totaal vier knalpositieve ovu testen op 10 oktober. Als dat al niet meer beteouwbaar is in combinatie met het vruchtbaarslijm dan kan ik in ieder geval de kosten op de ovu testen uitsparen :).
    Deze is ook van 10 oktober. Waarbij links de controlestreep is en rechts de teststreep

Attached Files:

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik snap je en je hebt meer kans dat je ei wel is gesprongen hoor... Ik zeg het niet om je te pesten het is gewoon een feit dat je het nooit zeker kan weten. Of je moet gaan tempen;

Wat ga je nu doen? Ik zou dan zeker morgen eens een hcg test doen;)

14. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snap heel goed dat je mij niet wil pesten hoor :).

Tja maar even doortesten met de ovu testen en blijven vrijen zodat ik hem niet mis. Als het weer een ovu piek is moet hij over een dag of wat afnemen lijkt mij. Een vriendin van mij is gynaecologe mocht ik volgende week er nog niet uit zijn dan vraag ik haar erna als ik dat nu al doe dan weet ze direct dat wij bezig zijn en dat wil ik nog even voor mijzelf houden.

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Gelukkig:D
    Ja als hij blijft oplopen dan moet het iets anders zijn dan een ei idd...

16. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Spannend zeg!
    Ik zou even doortesten en kijken wat ze doen.
    Ze kunnen volgens mij al vroeg een zwangerschap opsporen.
    Al is een ovutest daar niet voor maar moet toegeven dat ik dat ook al gedaan heb ;)

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik had de afgelopen ronde ook met deze testen op dag 18 een pos test met kwaaltjes... Uiteindelijk bij dag 28 pas een eisprong gehad dus tja...

18. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Heb hier en daar vaak genoeg gelezen dat er vrouwen bestaan die daadwerkelijk hun eisprong kunnen voelen. Maar mijn gyn blijft erbij dat je de ei groei kan voelen maar de sprong zelf niet :(

En ook al had je een piek, wil niet zeggen dat je automatisch een eisprong heb.

Kans is nu wel groot dat je zwanger ben ts. Een innesteling kan al 5 dgn na je eisprong beginnen. En als je snel hcg aanmaakt, dan kan je al vroeg positief testen. En dat kan weer wel volgens de geleerden; een ovutest die positief is vanwege een zwangerschap.

Succes;)

19. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Ik denk dat er wel een kans is dat je zwanger bent.
    Zelf heb ik deze maand ook al 1 positieve test gehad terwijl ik dit weekend me eisprong verwacht.
    Ik had 2 dagen na mijn menstruatie nog een hoge temp.
    Dus een ot gedaan van kV. En positief. Dit is waarsch doordat het vlak na mijn menstruatie was. Dit is alleen bij jou niet het geval.
    Ik zeg gewoon ff een zt doen.
    Dan kom je er achter.
    Denk zelf niet dat je 2 keer een eisprong hebt gehad maar goed ik ben natuurlijk een dokter 😀
    Zou wel ideaal zijn als dat kan.

Je doet niet aan temperaturen? Dan weet je het zeker.
    Hou je ons op de hoogte mocht je zwanger zijn:)

20. rosalincke

rosalincke Bekend lid

Nov 1, 2013
    651
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties. Als het waar is dat ik de groei van het ei voel en niet de sprong dan kan ik natuurlijk een hele late eisprong hebben nu maar dan blijft het vruchtbaar slijm en de positieve ovu test.

Ben er nu wel van overtuigd dat twee keer een ei niet kan. Blijft over dat ik mijn ei nog niet gehad heb of dat het reageert op de innesteling of zo.

Share This Page