Een persona is een soort ovulatie tester/anticonceptie. Je doet een aantal keer zo'n test en ipv zelf af te lezen stop je het staafje in het apparaatje. Die geeft dat een rood of groen lampje. Een rood lampje betekent dat als je zwanger wilt worden je in je vruchtbare periode zit. Hij word ook wel gebruikt als anticonceptie. Je kunt hem geloof ik eigenlijk niet gebruiken als je hormonene slikt, maar wil het wel gaan proberen. @Syb, hoe werkten jou ovu testen samen met de clomid?
Hey meiden, ben ik weer ff! Vandaag hadden we een zgn "evaluatie-gesprek" bij de fert. arts. Ik heb nu clomid voorgeschreven gekregen. 50 mg, en die moet ik dan slikken van dag 3 t/m 7. Ze raadde me aan om het 's avonds te slikken want dan hebben zowel manlief en ik het minst last van de bijwerkingen! Ik zou in principe vandaag ongesteld moeten worden. Ik hoop het, want ik wil zo snel mogelijk beginnen. Ik krijg in ieder geval deze cyclus echo's om te kijken of het aanslaat! Liefs, Wup
@wup ooh shit zag dat ik niet gereageerd heb ...dacht van wel ....clomid en ovu gaat goed ...alleen de pco zou niet concreet mee werken dachten ze ....maar heb wel iedere keer een ei kunnen opsporen ... hoe is het nu met je ? 3 dagen overtijd maar geen ei meer kunnen traceren ? liefs sybje
De persona gaf nog op dag 22 ofzo een ei aan maar daar geloofde ik niet in. Omdat ik 3 dagen daarvoor nog een negatieve echo gehad had. Ik zit nu dus te wachten op mn ongesteldheid. Had het begin vd week echt het gevoel dat ik op tijd ongi zou worden maar nog steeds niks te zien. Dus we wachten nog ff af...
Ik ben vandaag ongi geworden! Joepie! Vanmorgen voor de zekerheid ff een testej gedaan want het duurde wel heel lang. En een uurtje daarna werd ik ongesteld! Zaterdag mag ik beginnen met de eerste ronde clomid. Ik vind het best spannend! Had jij ook bijwerkingen van de clomid syb? Manlief bereid zich al voor op een opvliegere chagarijnige vrouw haha
Hey wup. Succes alvast zaterdag met de clomid, hopelijk heb je er niet veel last van. Meestal hoor je dat je bij clomid 50 er weinig last van zult hebben. Ik vond het zelf ook makkelijk te doen. Liefs wolly
Hey meid, dank je! Ik hoop dat het allemaal meevalt dan met de bijwerkingen! Hoe gaat het met jou zwangerschap?
Hey meid. Ik had van de clomid soms last van lichte hoofdpijn en moe maar verder eigenlijk niks, ze zeggen dat je de meeste bijwerkingen krijgt vanaf 100. Hopelijk heb je die dan niet meer nodig. Met de zwangerschap gaat alles goed, kindje groeid goed. 13 mei weer een echo dus ben benieuwd hoe het nu is. Liefs wolly
hey wup! zie dat je nu ook je eigen topic hebt geopend! heel goed meid! kan je lekker van je afschrijven! fijn dat je ongi bent geworden (al klinkt dat raar om te zeggen eigelijk) ik duim heel hard voor je dat deze maand jou maand word! liefs marieke
Dank je meid! De ongi was helaas maar leuk voor 1 dagje Nu flinke kramp, maar dat hoort er bij. Morgen de eerste clomid!
hey wup wauwie ...super nu op naar de clomid ...... ik had wel wat bijwerkingen ....niet veel hoor ....maar ik kreeg het er koud van ...(normaal zweet ik als een os ) en werd snel boos ..dus je manneje kan zich bergen ...en vaak denk je pas na de tijd ..goh wat reageer ik fel haha !
Nog 1 dagje en dan mag je beginnen. Miss een tip, ik nam de clomid altijd rond 19.00 uur in dan heb je de minste bijwerkingen. SUCCESSSSS Liefs wolly
Lieve meiden, Dank jullie wel! Manlief is al volledig voorbereid. De fert. arts raadde ook al aan om het 's avonds in te nemen. Op dag 13 krijg ik dan mijn eerste echo om te zien of er wat gaat groeien!
Morgen heb ik mijn eerste FM met de eerste ronde clomid op dag 13. Ik ben zo benieuwd of er een eitje gaat rijpen, en springen!
Wow Wup, spannende tijden. Fijn dat er nu wat gebeurd. Geeft vast en zeker een beter gevoel dan alleen maar afwachten en controles. Hoe was het met de bijwerkingen? Heel veel succes morgen met je FM!
Het geeft inderdaad een heel rustig gevoel dat er iets gebeurt. Gelukkig heb ik ook weinig last gehad van de bijwerkingen. Alleen zo nu en dan een opvlieger, maar als het daar bij blijft vind ik het prima hoor! Alleen wel raar om pillen te nemen en je pas heel lang daarna weet of het werkt.
Ha Wup, fijn dat je weinig last hebt van de bijwerkingen! Ik hoop dat de Clomid zijn werk goed doet! Succes morgen bij je FM. Liefs Nikkie