Hoi! Ik heb een vraag: Ik was op 4 juni uitgeteld ( op een vrijdag).. Ik ben maandag 7 juni bevallen. Ik werk alleen op maandag en dinsdag. Moet ik nu over 10 weken op maandag beginnen of heb ik die nog vrij ivm het 'overtijd' lopen? Ik kan het zo nergen vinden. Gaat maar om 1 dag maar is voor mij een halve werkweek... Bedankt! Jellie
Je hebt in principe recht op 16 weken verlof. Stel dat jouw verlof 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum ingegaan is dan heb je na de bevalling nog recht op 10 weken. Als je later bevalt dan de uitgerekende datum dan schuiven die 10 weken als het ware op. Je hebt na de bevalling dus altijd nog minimaal 10 weken verlof, ook al kom je dan over de 16 weken totaal heen. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor je.
Hai! Ja, dat snap ik wel . Maar als je op een maandag bevalt moet je die maandag 10 weken daarna dan aan het werk of die dinsdag? Gr.
Ik ben bevallen op een zondag en mijn verlof loopt t/m zondag volgens het uwv, dus ik denk dat jij dan t/m maandag verlof hebt en op een dinsdag moet beginnen.
Ik liep drie dagn "overtijd", ben op donderdag bevallen en moest officieel ook weer op donderdag aan de slag.
17 aug. is je eerste werkdag. De maandag valt nog in het zwangerschapsverlof . 7 juni + 10 weken is t/m 16 aug. vrij.
Ik heb dit toevallig laatst op mijn werk nagevraagd... Iedere dag die je overtijd loopt krijg je extra bij je zwangerschapsverlof. Stel je loopt 2 dagen overtijd dan krijg je 2 dagen extra verlof. Loop je 2 weken overtijd dan krijg je 2 weken extra verlof.
Heb vandaag inderdaad een brief vd UWV gekregen. Ik heb , zoals al eerder werd gezegd, t/m 16 aug. bevallingsverlof! Bedankt voor het meedenken!