Na 8jaar fulltime gewerkt te hebben sta ik wegens bedrijfseconomische redenen per 1 juni op straat. Dit wist ik al in mei dus heb me toen meteen ingeschreven bij het UWV en ww. Aangevraagd. Alleen vraag ik me nu af hoe het verder gaat. Ik heb een mail gekregendie dat ik binnen 2 weken na eerste werkloosheids dag een uitnodiging krijg voor uitleg en een speeddate. (Heb in de uitzendbranche gewerkt dus ken het concept) en verder heb ik al m'n sollicitaties, gesprekken en afwijzingen bijgehouden. (Die ga ik straks uploaden) Wat ik even belangrijk vind ivm vaste lasten, mag ik ervan uitgaan dat ik eind juni uitbetaald krijg of moet ik rekening houden met een latere betaling. Op zich heeft het UWV al mijn gegevens en zou de hoogte van de uitkering zo bekend moeten zijn toch? En krijg ik daar op voorhand nog bericht over de hoogte van de uitkering? Sorry voor alle vragen (is de eerste keer) Alvast bedankt!
Beste Ukkie1985, Je wilt graag weten hoe je WW-aanvraag door UWV afgehandeld wordt en wanneer je betaling kunt verwachten. UWV neemt je aanvraag in behandeling vanaf je eerste werkloosheidsdag. Heb je eerder aangevraagd? Dan gebruiken we die tijd vaak al om de aanvraag compleet te maken. Uiterlijk 4 weken na je eerste werkloosheidsdag neemt UWV de beslissing over je aanvraag. Je wordt gebeld over deze beslissing en ontvangt hem per post. Is de uitkering toegekend? Dan wordt er ook gelijk een betaling aan je gedaan. Dit betreft meestal een betaling van 2 a 3 weken. Vervolgens ga je elke 4 weken een betaling ontvangen. Je kunt de stand van zaken met betrekking tot je aanvraag, betalingen en arbeidsverleden terugvinden in MijnUWV op de site. Actuele informatie over de behandeling van een WW-aanvraag vind je hier. Ik wens je veel succes bij het vinden van passend werk. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare