Werken tijdens zwangerschapsverlof.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daycey, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Beste UWV,

Vandaag kwam ik erachter dat mijn verlof, door verrekening van vakantieweken, mijn verlof tot de derde week van september doorloopt. Nu ga ik na mijn verlof starten als gastouder en dus voor mezelf. Met de vraagouders heb ik al afgesproken om per 2 september te beginnen, de oorspronkelijke einddatum van mijn verlof.
    Is dit een probleem voor mijn verlof? Krijg ik die weken dan dubbel betaald, dus van mijn huidige werkgever en wat ik verdien met mijn eigen bedrijfje?

Ik ben nu trouwens gewoon in loondienst en zou aansluitend aan mijn verlof ontslag nemen.

Alvat bedankt voor het antwoord!

Mvg, Daisy

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daisy,

Je wilt weten of je tijdens je verlof eerder mag gaan werken.

Wanneer je gaat werken tijdens je verlof, zal het geen invloed hebben op de hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Als je dus eerder gaat werken tijdens het verlof, heb je dus een extra inkomen. Je kunt dan inderdaad zeggen dat je “dubbel” betaald word.

Je dient wel de Arbeidstijdenwet in acht te nemen. Je mag dan een bepaalde periode volgens deze wet niet werken. Meer informatie hierover vind je op de website van de Rijksoverheid.

Alvast een fijn verlof gewenst!

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Dankjewel voor het snelle en duidelijke antwoord! Het zou slechts om de laatste 3 weken gaan, dus week 11,12 en 13 na de bevalling. Nou ja, de uitgerekende datum.
    Ik zal de link eens op mijn gemak gaan bekijken.

Groet, Daisy

Deel Deze Pagina