WW aangevraagd maar nog 50% ziek bij werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ambonmanise, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo,

Ik heb een 0-urencontract en vorig jaar gemiddeld 19 uur per week gewerk. Ik had zwangerschapsverlof tot 22-03-2015. Daarna mij 100% ziekgemeld bij werkgever wegens oververmoeidheid. Nu ben ik nog voor 50% ziekgemeld.
    Ze hebben maar 4 weekjes werk voor mij voor de komende 3 maanden. Vanaf 16-08 is mijn contract afgelopen en moet ik er 6 maanden uit. Ik heb miv vandaag WW-uitkering aangevraagd omdat ik nu maar 50% inkomsten heb (=50% ziek).
    Moet ik die 50% ziek zijn laten staan bij de werkgever? Of moet ik contact met hun opnemen en zeggen dat ik WW heb aangevraagd voor 19 uur en kijken wat ze dan met mijn ziekmelding gaan doen?

Ik hoor het graag vandaag nog.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ambonmanise,

Als je (gedeeltelijk) ziek bent, kun je geen WW krijgen. Een voorwaarde voor WW is dat je beschikbaar bent voor het aantal uren dat je werkloos wordt.

Ik raad je aan om contact op te nemen met UWV Telefoon (0900-9294) om je ziek te melden. Als oproepkracht heb je soms recht op een ziektewet-uitkering. Je kunt dan meteen de aanvraag voor de WW laten intrekken.

Actuele informatie over ziekte bij een oproepcontact vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina