Beste, Per 1 juni dit jaar word ik helaas werkloos. Toen ik een berekening maakte op de website schrok ik enorm over de hoogte van de uitkering, deze valt erg laag uit. Dit komt voornamelijk omdat ik in de voorafgaande 12 maanden 7 maanden ouderschapsverlof heb gehad (in totaal 20 maanden). Deze stopte per 1 jan 2015 toen werkte ik gewoon weer full time. Het gemiddelde is dus aanzienlijk lager door het verlof. Wordt er met de berekening van ww hiermee rekening gehouden? Hoe kan ik dat dan berekenen? Met vriendelijke groet, Louan
Beste Louan, Je wordt per 1 juni werkloos en bent bang dat vanwege je ouderschapsverlof je WW-uitkering laag uit valt. Dit is gelukkig niet het geval. UWV kijkt voor de hoogte van je WW-uitkering naar het loon wat je verdiende tijdens het dienstverband waaruit je werkloos wordt. Heb je in deze periode ouderschapsverlof gehad? Deze opgenomen uren tellen mee als gewerkte uren bij de berekening van de hoogte van je WW-uitkering Met andere woorden; je verlof heeft geen invloed op de hoogte en duur van de WW-uitkering Actuele informatie over het dagloon WW vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV
Oke bedankt voor de informatie. Ik zal nog even moeten afwachten. Hopelijk snel een nieuwe baan, wat extra spannend is omdat ik in geen 10 jaar heb gesolliciteerd