Hallo allemaal mijn situatie is Ik werk als verzorgende in de thuiszorg krijg via werkgever uitkering van uwv en Ik werkte 1 dag per week als gastouder de laatste maand was oktober 2011 (mw heeft tijdelijk geen werk en is net bevallen, zodra mw weer werk heeft krijg ik de kindjes weer) nou heb ik begrepen van uwv dat je minimaal 1225 uur moet hebben gewerkt in afgelopen jaar dit is niet het geval ik zit op 300 uur dus gaan ze 5 jaar terug nou dit is maar 3 maanden dat ik gewerkt heb als gastouder dus kom lang niet op die uren mijn vraag=> dus zo heb ik geen recht op een zez uitkering volgens mij klopt dit??????????? vr groet fokje
Beste Fokje, Ik kan uiteraard niet vooruit lopen op de beoordeling van je recht op een ZEZ-uitkering. Je kunt de aanvraag wel indienen. Het recht op ZEZ-uitkering is niet afhankelijk van hoelang je als zelfstandige/gastouder hebt gewerkt. UWV gebruikt dan voor de vaststelling van de uitkering de periode dat je wel als zelfstandige hebt gewerkt. Geef hiervoor bij je aanvraag door wat de startdatum van je zelfstandige/gastouder werkzaamheden was. Actuele informatie over samenloop van ZEZ en een Zwangerschapsuitkering vanuit een dienstverband vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare