Op de dag dat mijn zwangerschapsverlof inging liep tevens mijn uitzendovereenkomst af en was ik feitelijk tegelijk met mijn zwangerschapsverlof werkloos. Ik heb er nu enkele weken van mijn zwangerschapsverlof opzitten en vraag mij af wanneer ik WW moet gaan aanvragen mocht ik geen ander werk hebben als mijn zwangerschapsverlof afloopt. Voorts wil ik graag weten hoe ik aan UWV kan laten weten dat ik later bevallen ben dan de uitgerekende datum. Mijn zwangerschapsverlof moet hierdoor een week langer duren. Hoe regel ik dit?
wat dacht je van uwv bellen, de korste klap om andwoord tekrijge, ik verwacht datje ze een bewijs van de bavalling op moet sturen, zodat het verlof een week verlengt wordt. ww kanje volgens mij nu al aanvragen? kan je gewoon online doen
Je hoeft het UWV geen bericht te sturen ivm de WAZO hoor icm de bevallingsdatum. Dat loopt automatisch via de gemeente-administratie. Je ww kun je een maand voor afloop van je verlof gaan aanvragen. Stel anders je vragen hier op het forumonderdeel UWV
4 weken voor je verlof verloopt. Als het goed is heb je een brief gekregen van het UWV van wanneer en tot wanneer je verlof loopt. Net als bij verlies van werk kan je 4 weken van tevoren de WW aanvragen. Heb precies hetzelfde gehad (en nog geen baan..) Je hoeft pas weer te solliciteren op de dag dat je verlof verlopen is.