WW + aanvulling - Ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door JBB, 11 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag,

Ik ben anderhalve maand geleden in de ziektewet gegaan ten gevolge van mijn zwangerschap.
    Ik zat in de WW en ik ontving een aanvullende ww, hier had ik nog recht op.

Nu krijg ik mijn dagloon voor de ziektewet en deze is een heel stuk lager.
    Dit zou betekenen dat ik nu wel 100% dagloon krijg, maar dit bedrag is veel lager dan mijn WW van de afgelopen 3 maand, maar ook dan mijn loon bij mijn vorige werkgever.

Kunt u mij hier duidelijkheid over verschaffen? Waarom is ineens de aanvulling weg? Terwijl ik al die tijd wel beschikbaar ben geweest voor het aantal uren dat er voor stond.

Alvast mijn dank.

Groet JBB

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste JBB,

Je geeft aan dat je in de WW zat en aanvullende WW ontving, bedoel je hiermee WW en de toeslag op WW?

Met vriendelijke groet,
    Marleen
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]

3. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, geen toeslag.
    Ik heb een half jaar fulltime gewerkt en daarna een half jaar parttime.
    Voor mijn WW is hier het gemiddelde van genomen.
    Alleen voor mijn ziektewet hebben ze alleen mijn parttime inkomen meegenomen.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste JBB,

Je Ziektewet-uitkering zou berekend moeten worden op basis van je WW. Actuele informatie over de berekening wanneer je vanuit de WW ziek wordt vind je hier.

Kennelijk is deze berekening in jouw geval niet toegepast. Ik adviseer je daarom contact op te nemen met de collega die deze berekening heeft gemaakt. Dat kan via 0900-9294. Hij of zij kan de berekening toelichten en indien nodig aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina