ww afgelopen wel recht op zwangerschapsuitkering? help

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nina22, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hoi dames,

ik heb het internet al afgezocht maar kan niet echt iets vinden misschien kunnen jullie mij helpen.

ik maart is mijn contract niet verlengd en omdat ik 3 jaar heb gewerkt kreeg ik 3 maanden een ww uitkering deze stopte eind juni,

nu ben ik begin december uitgerekend maar omdat ik nu dus geen werkgever heb en ze me nergens willen aannemen met 25 weken zwangerschap, heb ik dan wel recht op een zwangerschapsuitkering?

het uwv is niet echt duidelijk op hun site

hopelijk weet iemand hier het antwoord

alvast bedankt!

2. KimK

KimK Niet meer actief

Er is op deze site een gedeelte waar UWV-medewerkers antwoorden op vragen, moet je even zoeken dan krijg je vast antwoord.

Ik denk overigens dat het een gevalletje pech hebben is. Je moet binnen 10 weken na aflopen uitkering uitgerekend zijn dacht ik, dat red jij niet.

3. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    misschien even bellen???

maar ben je ontslagen in je zwangerschap? want dat mag toch niet?

4. KimK

KimK Niet meer actief

Jawel hoor. Contract niet verlengen mag gewoon. Geen werkgever zal namelijk zeggen dat het door de zwangerschap is maar vanwege andere redenen ;)

5. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    owww wacht ik zie t! verkeerd gelezen

6. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    nee ik ben idd niet ontslagen, maar gewoon niet verlengd. oke ik zal nog eens goed kijken op de site bedankt voor de tip!

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Vind dat zo laf hé van die werkgevers. Contracten niet verlengen tijdens de zwangerschap.
    Nou konden ze er bij mij echt niets aan doen. Maar hoor dat het bij sommige wel heel makkelijk gaat door het gewoon maar niet te verlengen omdat iemand zwanger is.
    Al mogen ze dat nooit zo zeggen.
    Als je een jonge meid aanneemt dan kun je toch verwachten dat zij ooit zwanger raakt. :)

Sorry ik weet niet hoe het zit. Ik heb het precies andersom. Eerst verlof en daarna pas ww. Dan heb je wel recht op beide.
    Maar hoe dat bij jou zit?
    Wat de andere dames al zeggen... er is een UWV topic.

8. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    ja vind het ook slecht van mn werkgever ze zeggen idd niet dat het met mijn zw te maken heeft maar denk het wel een beetje.

een uwv topic? waar vind ik die?

9. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Het antwoord daarop is erg helder op de site van het uwv. Als je uitkering stopt binnen 10 weken voor je bevaldatum dan heb je nog recht op wazo, is het langer dan 10 weken geleden dat je uitkering stopt heb je geen recht.

11. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Je hebt helaas geen recht op een zwangerschapsuitkering, omdat er langer dan 10 weken tussen het einde van je ww-uitkering en het begin van je verlof zit.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit!

14. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Ben bang dat je pech hebt.. Als je ww afloopt dan moet de bevallingsdatum binnen de 10 weken na afloop ww liggen... Als dus je uitkering is gestopt in juni en je in december bent uitgerekend ga je dat niet redden... Hoop dat er toch nog een werkgever is die je misschien tijdelijk iets kan bieden! Succes!!

15. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Mijn contract is vandaag verlengd met 3mnd. Tot eind nov. Dan ben ik 27wk.

Deel Deze Pagina