Gister liep mijn contract af, en omdat wij midden in een verhuizing zitten ben ik vergeten mijn digid+uitkering aan te vragen.. nu heb ik net gauw een digid aangevraagd maar ben ik dan nog wel optijd om een ww-uitkering aan te vragen? Alvast bedankt
Beste Olaa, Het lukt niet om binnen 2 dagen nadat je werkloos bent WW aan te vragen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met UWV Telefoon Werknemers 0900 92 94. Geef aan dat je wacht op je DigiD-account. De collegas kunnen je melding dan registreren. Is je WW-aanvraag uiterlijk 7 werkdagen na je laatste werkdag ontvangen door UWV? Dan ben je nog op tijd met het aanvragen van de WW-uitkering. Heb je het DigiD-account ontvangen? Geef dan bij je inschrijving als werkzoekende en de WW-aanvraag aan wat reden is van de vertraging. Je vult op het elektronisch inschrijvingsformulier en het aanvraagformulier WW in: aanvraag DigiD. Zo weet UWV waarom je aanvraag later binnen is. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je succes met de verhuizing. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]