Beste Uwv, Per 15 april 2014 zou mijn partner de ww in gaan. Vanochtend kreeg hij een telefoontje dat de aanvraag goedgekeurd is, en het dagloon 77 euro bruto en dat min 25 % is dus 57,75 euro. Hier klopt ten eerste al niks van aangezien zijn dagloon 106 euro bruto was bij laatste werkgever. Dit aangegeven aan de telefoon, mevrouw was het hier niet mee eens want ja uwv vraagt alles op bij de belastingdienst en dat klopt. Ondertussen de overeenkomsten van zijn laatste werkgevers gemaild naar deze vrouw, loonstroken wilde we ook mee sturen maar dit hoefde niet volgens haar want daar had ze niks aan. Ze zei dan moet je toeslag aanvragen, dit ondertussen vanochtend natuurlijk allang gedaan ! Ondertussen 35 weken zwanger en moeten we het doen van mijn WAZO a 600 euro netto en mijn partners 851 euro netto. Terwijl alleen de huur al 900 euro is. Ik probeer ook via deze weg jullie te bereiken want enige medewerking van de dame aan de telefoon verwachten wij dan ook niet. Jullie maken gewoon een foute berekening aangezien partner 1600 netto verdiende en hier ook gewoon bewijzen van heeft die jullie niet willen hebben, en nu ineens maar 851 euro netto zou krijgen voor 40 uur werken (De berekening op jullie website geeft aan dat we ongeveer 1200 netto zouden moeten krijgen. ), wat overigens onder het minimum inkomen ligt. Ook hier had mevrouw aan de telefoon nog nooit van gehoord als je 23 bent geweest. Via internet bezwaar maken heeft dit zin? Ik heb nog geen kenmerk van jullie gekregen aangezien wij nog geen brief van jullie ontvangen hebben. Graag ontvang ik zsm hier een reactie op aangezien het gewoon niet klopt, maar de rekeningen wel door lopen ! Alvast bedankt voor de moeite. Groeten Fleur
Beste Fleur, Je wilt weten of je bezwaar kunt maken tegen de beslissing op de WW-aanvraag van je man. Dit kan. Ik verzoek je wel de toekenningsbeschikking af te wachten. In de brief staat waar je het bezwaarschrift naartoe kunt sturen en de datum en kenmerk van de beslissing . Aangezien je de behandelaar al aan de lijn hebt gehad en het verzoek tot herziening van het dagloon door de behandelaar is afgewezen raad ik je aan deze weg te bewandelen. UWV Webcare Team is niet bevoegd een oordeel af te geven over een beslissing of de beslissing te herzien. Actuele informatie over bezwaar maken vind je hier. Ik wens jou een voorspoedig verlof en je man veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare