Hallo, Ik had een vraag over ww en een deeltijd studie HBO. De vraag is vrij simpel. Mag je een deeltijd studie doen als je een ww ontvangt? Ik ontvang nu een ww voor 24 uur in de week. De studie zal mij 1 dag in de week kosten. Dan ben ik alsnog gewoon beschikbaar voor 24 uur in de week. Maar ik kan nergens vinden of dit dan mag. Enige wat ik er over terug lees op werk.nl gaat over cursussen en leerplekken van max een half jaar. Deze studie duurt 3 jaar. Ik heb ook al telefonisch contact gezocht met het uwv en die wezen me naar werk.nl. Daar staat het dus niet Uiteraard hoop ik weer zo snel mogelijk een baan te vinden zodat ik mijn werk en studie kan combineren. Alvast bedankt!
Beste Unscientifique, Je mag als je een WW-uitkering ontvangt een deeltijd studie doen. Een voorwaarde is wel dat de studie je beschikbaarheid voor werk niet in de weg staat. Je sollicitatieplicht blijft onveranderd en je moet passend werk accepteren. Overleg voor je aan de studie begint wel met je werkcoach. Dan kunnen jullie hierover duidelijke afspraken maken. Actuele informatie over scholing en onderwijs tijdens een WW vind je hier. Ik wens je veel succes met je studie en het solliciteren. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare