Hoi, Weet iemand misschien hoeveel tijd er tussen twee haarkleuringen in moet zitten? Er zit nu een permanente kleuring met highlights in, gezet door de kapper. Het resultaat is erg lelijk en eigenlijk had ik het liefst gisteren er nog een andere kleur in willen doen. Maar ja, ik wil ook niet dat mijn haar een dusdanige opdonder krijgt dat het er helemaal niet meer uitziet. Waarschijnlijk kan ik het best een spoeling over heen doen of maakt dat niet uit? Ik lees het graag. Alvast bedankt.
Terug naar de kapper en zeggen dat je het lelijk vind en dat ze het moeten fixen.. Heb je toch voor betaald.. Iets van garantie enzo..?
Terug naar de salon waar het gezet is. Als het niet is zoals jij wenst moeten ze het oplossen. Daar heb je garantie voor.
Ik had sowieso niet eerder weggegaan bij de kapsalon voordat het resultaat naar wens was. Mijn haar was laatst oranje geworden ipv blond. Omdat ik al 4uur in de stoel had gezeten en het al half 7 was, was ik er wel een beetje klaar mee waardoor ik er de volgende ochtend weer gewoon kon gaan zitten. Ze hebben mij ook echt pas laten gaan toen het resultaat goed was. Dus, gewoon terug naar de kapper en het op laten lossen.
Ik begrijp dat je terug kunt gaan naar de salon. Maar eigenlijk wil ik niet meer onder handen genomen worden door die kapper. Het is zowel bij mij als bij mijn dochter ook niet netjes geknipt. Dus ik vroeg mij af of hoe snel ik er weer een kleurtje in kan doen, want ik heb het gevoel dat ik echt voor l#l loop.
Als ze inderdaad heel slecht is dan kan ik wel begrijpen dat je niet terug wilt. Ik denk dat een spoeling geen kwaad kan, mijn haar was dus twee dagen achter elkaar geblondeerd en zelfs mijn haar ziet er nog gezond uit. Ik zou wel een beetje uitkijken met de kleur die je er over heen wilt doen, want dit kan ook weer groen of oranje gaan worden.
Vandaar. Tja opzich kan je er wel wat iets overheen zetten. Daarna goed verzorgen en even met rust laten qua kleuren. Highlights zullen na verloop van tijd wel weer erdoor komen na een x aantal keer wassen en de zon. Wat heb je nu en waar wil je heen? Misschien dat ik je kan helpen...
De uitgroei is donker geverfd en daarover heen zijn highlights gezet, dit werd aangeraden omdat er ook al highlights in zaten. Deze highlights zijn echter heel blond geworden en niet mooi verdeeld over het haar. Nu is mijn haar veel te licht en dat staat niet bij mij. Het liefst ga ik weer richting middenbruin. Een roodtint zal waarschijnlijk niet goed uitpakken.
Dan zou ik; Of een semi permanente kleuring pakken die zo dicht mogelijk bij de kleur op je aanzet komt. Dan heb je de kleur egaal en door het wassen komen de highlights er vanzelf wel weer doorheen maar is het zeker niet te licht. Of een lichtere kleur pakken, ook semi permanent, en dat op je punten zetten waardoor je alleen de highlights inkleurt. Of je gebruikt een soft color van goldwell. Die pak ik zelf altijd om mijn kleur bij te houden, die heb je in heel veel tinten en is gewoon een schuim. De highlights zuigen dat pigment op en als het teruggelopen is doe je er weer wat nieuwe in. Dat kan gewoon na het wassen.
Bedankt voor de tips. Kleurschuim werkt helaas niet altijd even goed bij mij. En wat bedoel je met als het teruggelopen is? Of bedoel je dat je het schuim er in doen een paar keer moet herhalen? Ik denk dat het toch optie een wordt. Dat de highlights er dan ietsje door heen komen, vind ik geen probleem. Ik heb overigens halflang haar met middelmatige haaruitval. Ben een beetje bang dat het straks helemaal verprutst is. 😧
Nou, bij het zetten van highlights word er pigment uit het haar gehaald. Hierdoor is het wat poreuzer en dan houden semi-permanente kleuringen beter dan permanente kleuringen. (Verf) Die schuim, soft color, is semi-permanent, en die verdeel je over het haar. De highlights pakken het op en kleuren in. Na een tijdje vervaagt die kleur (loopt terug) en kan je de behandeling met de softcolor herhalen. Let wel op dat je een kleur pakt die donkerder is dan de highlights maar lichter dan de basis, anders pakt die het hele haar. Een softcolor is niet schadelijk en zou je elke dag kunnen gebruiken. Goldwell Colorance Softcolor 125 ml - Haarshop.nl Hier kan je elke kleur zien als je hem selecteert in het balkje rechts. Misschien dat hij ergens anders nog goedkoper te krijgen is, maar dan heb je een idee van wat ik bedoel. Ik ben er zelf echt fan van.