Beste UWV, Ik heb het volgende vraag , ik ben in 2015 in de ziektewet gegaan wegens zwangerschapsgerelateerde klachten en vervolgens ziek gebleven tot nu. Momenteel ben ik weer zwanger en nog steeds ziek. Ik ben op 2 november 2017 uitgerekend en zou dan als ik het goed heb eind september in de WAZO moeten. Omdat, ik bijna twee jaar in de ziektewet zit heb ik een brief ontvangen om WIA aan te vragen voor 20 augustus zodat ik niet het risico loop deze uitkering later te krijgen. Dit is alweer over een paar dagen. Een paar weken geleden ben ik langs de arbeidsdeskundige geweest die uit zou zoeken of ik nog recht heb op de ziektewet of niet. Ook toen heb ik de vraag van de WIA voorgelegd. 1,5 week geleden kreeg ik een telefoontje waarin mij uitgelegd werd hoe ingewikkeld deze situatie is en dat er 2 tot 3 weken overheen gaat om uit te zoeken hoe het precies gaat. Nu is dat niet voor 20 augustus. Ik heb ook het uwv gebeld maar er is niemand die mij terugbelt of mijn vraag kan beantwoorden. webcareteam uwv zouden jullie mij hierin kunnen helpen. Hoop op een snelle terugreactie. Groetjes,
Hallo Sjaaa, Gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Je wilt weten of je de WIA-aanvraag moet doen of niet? Ik zou je adviseren om bij twijfel in ieder geval de aanvraag wel in te dienen. Wanneer je te laat bent verloopt de aanvraag namelijk. Hoe de aanvraag verloopt, lees je hier: WIA Wat betreft jouw opmerking over de situatie dat je niet bent terug gebeld en hoe de aanvraag verder voor jou gaat verlopen, kan ik je geen antwoord geven. Wij hebben namelijk geen inzicht in jouw gegevens. Daarvoor wil ik je verwijzen naar onze klantenservice. Met vriendelijke groet, Eline UWV Webcareteam