WW en het UWV wat zijn jouw ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 14 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ts, hier ga ik alweer bijna uit de ww na een jaar een uitkering te hebben ontvangen.
    Ik heb een competentietest gedaan, waar niks uitkwam en als ik een opleiding zou gaan volgen zou dat op eigen kosten zijn en dan zou ik ook geen uitkering meer krijgen.
    Tevens is mij verteld dat ik elke week 1 sollicitatie moet doorgeven, als ik dit in 1 week voor de hele maand doorgeef gaan ze er niet mee akkoord en kan ik gekort worden op mijn uitkering.

Elke maand een gesprek waar niks uit komt. Ook ik neem mijn zoon mee en dat is een goede afleiding, sta meestal al weer vlot buiten.

Vriendlief komt in juni ook in de www terecht (ik ga er dan uit) maar aangezien die boven de 35 is schijnt alles via internet te gaan voor hem. Lekker handig want hij heeft dyslectie en de site is zooooo handig hahahaha.
    Hopelijk geven ze hem wat extra hulp.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here..

En de banenmarkt waar ik terecht kwam was (zoals op zich niet onverwacht in Rotterdam) puur gericht op het havenbedrijf.
    Mijn vakgebied was niet vertegenwoordigd,.. En ik vermoed van vele anderen ook niet gezien het gehalte dames in nette kleding :)
    (Ze zochten vooral arbeiders.. Lassers, metaalbewerkers, timmerlui... Tja )

En als ik nu het uitzendbureau binnenloop sturen ze me zo weer weg..
    Sorry, te duur, dat soort functies hebben wij niet.. Etc
    M'n cv was prima.. Dus ik hoefde ook niet naar de "hoe schrijf ik een cv workshop".

Als hoger opgeleide danwel "hoger dan laagopgeleide" kunnen ze eigenlijk niks voor je doen.

En omscholen of een opleiding.. Mag best als je het maar zelf betaald EN je beschikbaar blijft voor het aantal uren dat je staat ingeschreven.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Moet je nu trouwens je afwijzingen ook op slaan?

Zoja hoe?

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou het spijt mij zeer maar niemand gaat mij dwingen of ik mijn kinderen meeneem of niet.
    Zeker niet voor die flutgesprekken van hun. Die gesprekken die kan ik beter voeren als die lui die daar zitten zo af en toe.

Brrrrr ik kan mij er echt kwaad om maken als ik zoiets hoor.
    Het is de hele houding van die mensen. Ze gaan er in beginsel vanuit dat men niet werken wil. Hierdoor word je als persoon die wel haar best doet neergezet als klaploper en daar kan ik zo niet tegen.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt idd.

En je wilt standaard al niet mee werken;)
    Al doe je nog zo je best en doe je 80 sollicitaties per 4 weken is het nog niet goed.

Toevallig werd ik net gebeld door het UWV dat ik nu al solliciteer op functies beneden mijn "niveau" ja en ik wil gewoon werk!
    Antwoord: Oh oké.

Waarom bel je daarvoor:(:(:(

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nou.. het is nog steeds geen topic om eens gezellig voor te gaan zitten met een kop koffie. De moed zakt me in de schoenen.

Vanochtend overigens de snelste sollicitatie ever gehad. Verzonden om 10u18m21s en een afwijzing om 10u18m52s. Ik voelde me zo gefrustreerd. Een functie die perfect aansluit bij gevraagde leeftijd, ervaring etc. etc. etc. Zelfs de regio perfect, eigen vervoer, onregelmatig kunnen werken. Alleen vroegen ze een HBO diploma. Nu heb ik HBO niveau, ook verschillende cursussen gedaan. Alleen dus geen diploma en moest ik dus vakje "nee" aanvinken in de online procedure. Prachtige brief erbij gedaan, ook nog even aangetipt op dat diploma. Maar nee dus. Volgens mij is mijn hele motivatie en CV niet gelezen. Ik ben meteen gaan bellen, maar in gesprek, niet beschikbaar, belt terug. Ik ben benieuwd. Serieus, als ik niet gebeld word, solliciteer ik morgen weer en vink ik dus de "ja" aan.

Ik ging net boodschappen doen en op de fiets drong het tot me door en ik kon wel janken. Ik vind het gewoon nu al frustrerend om afwijzing na afwijzing te ontvangen. Ik vraag me echt af hoe ik dit nu moet aanpakken, want ik wil zo graag werken.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, daar hebben ze een automatische afwijzing op dat nee-vinkje in het systeem gehad, dan is je brief en CV echt niet gelezen idd. Ik zou dan ook gewoon lekker ja aanvinken en dan zien hoe ver je komt :)
    Jemig, dan kunnen ze toch ook gewoon in de advertentie zetten dat als je geen diploma hebt, je niet hoeft te reageren? Vind dit echt behoorlijk respectloos! Zo ga je toch niet met anderen om? :(

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihihi, ik krijg net een verzoek van het UWV binnen om een vragenlijst in te vullen over wat ik van de dienstverlening via internet en e-coach vind.... Dat hadden ze beter niet kunnen doen en gaan ze weten.... :D

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Het is inderdaad heel frustrerend om afwijzing na afwijzing te krijgen, om nog maar niet te spreken over werkgevers die niet eens de moeite nemen om je iets te laten weten.... :x

Meid, het komt echt wel goed, uiteindelijk ziet iemand je. Ik weet, heb je nu niets aan, maar wel positief blijven!

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb vorig jaar 3 maanden ww gehad, niemand gesproken van het UWV. Aan het eind kreeg ik een uitnodiging voor een verplichte workshop, maar toen had ik al net werk gevonden.

Ik mocht fijn met de werkmap werken... elke maand moest ik sollicitatieactiviteiten uploaden, als het er maar minstens 4 waren, maakte niet uit wanneer in die maand. En alles telt: netwerkgesprekken, carrierebeurs, en brieven en gesprekken uiteraard. Ik heb trouwens wel een keer een baan afgewezen, volgens mij heb ik er bij verteld dat we niet uit de arbeidsvoorwaarden ofzo kwamen (salaris was gewoon veel te laag). Nooit wat op gehoord.

Over vacatures op hun site: ik heb er niet een gezien. De melding was elke keer weer dat er geen vacatures voldoen aan mijn profiel. Gelukkig zijn er genoeg andere websites die wel veel aanbieden!

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
  12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Deel Deze Pagina