Beste UWV webcare, Als ik tijdens mijn verlof werkloos word, ontvang ik dan voor de gehele verlofsperiode wel 100% van het salaris wat ik verdiende voor het verlof? WW-uitkering na verlof: Op welke wijze wordt deze berekend? Ik ben in februari begonnen met werk en ben dus niet het volledige jaar werkzaam geweest. Wordt de gemiddelde dagloon alleen over de gewerkte maanden berekend? In de maand januari ontving ik geen loon of uitkering. Ben je verplicht om te solliciteren tijdens je bevallingsverlof? Bedankt.
Beste Epac, Je hebt een aantal vragen over de hoogte van je inkomen omdat je tijdens je zwangerschapsverlof werkloos wordt. ontvang ik dan voor de gehele verlofsperiode wel 100% van het salaris wat ik verdiende voor het verlof en ben je verplicht om te solliciteren tijdens je bevallingsverlof? Je blijft tijdens de hele uitkering gewoon 100% van je dagloon ontvangen. Het maakt hierbij niet uit dat je arbeidsovereenkomst eindigt tijdens het verlof. Je hebt tijdens je verlof geen sollicitatieplicht. WW-uitkering na verlof: Op welke wijze wordt deze berekend? De hoogte van je WW-dagloon wordt berekend op basis van het sociale verzekeringsloon (sv-loon) dat je verdiende in alle dienstverbanden in het jaar voordat de werkloosheid begon. We gaan hiervoor vanaf de voorlaatste maand/4 weken 1 jaar terug. De zwangerschapsuitkering telt hiervoor ook gewoon mee. Heb je korter dan 1 jaar gewerkt? Ook dan berekenen wij het dagloon op basis van 1 jaar. Actuele informatie over het stoppen van je dienstverband tijdens een zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare