Hallo, Sinds 1 maart jl. is mijn onbepaalde tijd contract ontbonden middels een vaststellingsovereenkomst wegens reorganisatie. Daardoor behoud ik mijn recht op WW. Ik zit alleen met het volgende: ik heb al een nieuwe baan, echter begint deze pas 1 september (hbo duaal). Een carriereswitch, ik ga niet meer mijn oude vakgebied uitoefenen. Uiteraard heb ik wel mijn netwerk ingeschakeld of zij tijdelijk opdrachten hebben in mijn oude vakgebied en heb ik ook gesolliciteerd. Maar uiteraard wordt -naarmate de maanden verstrijken- de kans dat iemand mij een tijdelijke opdracht geeft, steeds kleiner; het is niet erg interessant om iemand voor 1 a 2 maanden te laten werken. Om een lang verhaal kort te maken, in hoeverre heb ik nog de plicht om te solliciteren voor een tijdelijke baan? Alvast bedankt, BrownieM
Beste BrownieM, Wat fijn dat je ander werk hebt gevonden. Je wilt weten hoe het zit met je sollicitatieplicht in de periode voor deze baan begint. Je ontvangt in deze periode een WW-uitkering en dat houdt in dat je de verplichting hebt om te blijven solliciteren. Het maakt hierbij niet uit dat dit voor een tijdelijke baan is. Actuele informatie over sollicitatieplicht vind je hier. Alvast veel succes met je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team