Hallo, Ivm zwangerschap van een tweeling en bijkomende (bekken) klachten heb ik me grotendeels ziek moeten melden. Ipv van 36 uur per week werk ik nu nog maar 6 u/w. Over een paar weken willen we een week op vakantie gaan. Ik zal dan 22-23 weken zwanger zijn. Nu mijn vragen: -Mag je überhaupt wel op vakantie als je gedeeltelijk ziek door zwangerschap bent? - Zo ja, welke uren verlof neem ik dan op, de 6 uur die ik nog werk, of de contractuele 36 uur? Er staat hier verder niets over in de arbeidsvoorwaarden, dus zou graag willen weten wat de algemeen geldende wettelijke regels zijn. Zou er ook een link of andere bronvermelding bij geplaatst kunnen worden? Alvast bedankt!
Beste Nyn, Je wilt weten of je op vakantie mag als je gedeeltelijk ziek bent door zwangerschap. Van UWV mag dat. Geef het wel door met het wijzigingsformulier: http://bit.ly/xvDeXA Of het van je werkgever ook mag en hoeveel vakantiedagen je dan moet opnemen, weet ik niet. Dit is iets tussen jou en je werkgever en is vastgelegd in je arbeidsovereenkomst of CAO. Wanneer je hier advies over wilt, kun je contact opnemen met bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020). Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare