Aanvraag ZEZ

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Korenbloem86, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Beste,

ik ben bezig met het invullen van het aanvraagformulier van de ZEZ-uitkering.
    Bij vraag 4.7 moet ik het inkomen van de 4 voorgaande jaren invullen. Ik werk sinds 2013 als gastouder, volgens mij hoef ik dan alleen het inkomen van 2013 en 2014 in te vullen en 2011 en 2012 niet. Klopt dit?

In 2014 heb ik ook de ZEZ-uitkering gehad.
    Moet ik (ook bij vraag 4.7) alleen Inkomsten uit overig werk invullen of ook het loon uit de ZEZ-uitkering?

Vriendelijke groeten,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Korenbloem86,

Je wilt weten wat je bij vraag 4.7 dient in te vullen.

Voordat ik jouw vraag beantwoord geef ik je nog even algemene informatie over de ZEZ (dat wel betrekking heeft op jouw vraag).

Vraag 4.7 vul je in als je bij vraag 4.6 aangegeven hebt dat je minder dan €20.000 hebt verdiend.

Echter zijn deze 4 jaren alleen relevant als jij verlies hebt geleden in 2015. Heb je in 2015 minimaal 1225 uur als zelfstandige gewerkt? Dan heb je recht op een ZEZ-uitkering van 100% van het bruto wettelijk minimumloon.

Heb je minder dan 1225 uur gewerkt in 2015? Dan is de hoogte afhankelijk van de winst die je in 2015 hebt gemaakt. Deze winst deelt UWV door 261. De uitkomst is dan de winst per dag. De ZEZ-uitkering per dag is dan hieraan gelijk, tot maximaal het bruto wettelijk minimumloon per dag.

Heb je wel verlies geleden? Ook dan geldt dat als je minimaal 1225 uur hebt gewerkt je recht hebt op een ZEZ-uitkering van 100% van het bruto wettelijk minimumloon.