Ww en verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamavanalisha, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    Hallo,

Ik heb een uitzendcontract tot 13-3-2013, waarna mijn contract niet verlengspd kan worden omdat ik aansluitend 3,5jaar werk bij dat uitzendbureau. Zoals het er nu uit ziet zal ik rond 20april uitgerekend zijn van mijn kindje. Heb ik recht op zw.verlof? Of komt die periode voor eigen rekening omdat ik op dat moment een uitkering en dus geen werk heb?!

Groet,
    Marijke

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Marijke,

Op basis van je dienstverband heb je nog recht op zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Je uitgerekende bevallingsdatum ligt namelijk binnen 10 weken na het einde van je dienstverband.

De WAZO kan 4 tot 6 weken voor je uitgerekende datum ingaan. Als je 6 weken van tevoren met verlof gaat, zit je nog in je dienstverband. Je werkgever vraagt het verlof dan voor je aan.

Wellicht is het verstandig dat we de uitkering direct aan jou betalen, en niet aan je werkgever. De betaling hoeft dan niet tussentijds te worden gewijzigd.

Het verlof duurt in totaal 16 weken. Na afloop van het verlof kun je WW aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina