Ik krijg een WW uitkering maar ben door mijn zwangerschap ziek geworden. Loopt mijn WW uitkering gewoon door of wordt dit een ziektewet uitkering?
Beste Carro, Ik begrijp dat je wilt weten wat er gebeurt met je WW-uitkering, omdat je ziek bent geworden door je zwangerschap. Als je tijdens de WW-uitkering ziek wordt loopt de WW-uitkering in de meeste gevallen nog tot maximaal 13 weken door. Als je echter ziek bent ten gevolge van je zwangerschap, dan gaat je WW-uitkering direct over in een Ziektewet-uitkering. Mocht je jezelf nog niet ziek gemeld hebben, dan kun je dit doen via uwv.nl/mijnuwv. Je kunt hierbij ook aangeven dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. Als je na je Ziektewet-uitkering of zwangerschapsverlof weer beter bent en nog geen werk gevonden hebt, dan moet je de WW-uitkering wel zelf weer opnieuw aanvragen via werk.nl. De WW gaat niet automatisch weer verder op het moment dat de Ziektewet uitkering of het zwangerschapsverlof stopt. Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Folkert UWV Webcare Team