Hallo, Onze dochter is 2 maanden te vroeg geboren. Ze is nu 5 maanden, gecorrigeerd 3 maanden oud. We hebben al het mogelijke geprobeer om onze dochter te leren drinken uit de fles. Dit is echter tot op heden niet gelukt. Ik ben inmiddels weer aan het werk na mijn verlof en vakantie. Onze dochter heeft 2 dagen helemaal niet gedronken toen ik was werken. Hierdoor was ze erg overstuur, versuft en had ze droge luiers. Vandaag met haar naar de huisarts geweest. Deze gaf aan dat zij met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis zou belanden als ik blijf doorwerken en zij dus niet kan drinken. Waarschijnlijk is haar mondmotoriek onvoldoende ontwikkeld door haar vroeggeboorte. Hij heeft ons hiervoor doorverwezen naar de pre logopedist. Ik heb niet voldoende tijd om op en neer te gaan naar de opvang (kolfrecht) tijdens mijn werkuren, daar ik 35 minuten reistijd heb (enkel). Ik zit met mijn handen in het haar. ik kan haar natuurlijk niet verhongeren, maar kan ook niet zomaar thuis blijven van mijn werk. Is dit een reden om mezelf ziek te melden op het werk? Heb op het moment veel zorgen om mijn dochter en daardoor spanningsklachten. Het is ook niet duidelijk hoe lang het nog gaat duren voor onze dochter wel uit een fles gaat leren drinken.. Ik heb ook niet voldoende vrije uren over om hiervoor in te zetten, daar ik aan mijn verlof al 7 weken extra vrij heb opgenomen... Alvast bedankt voor het meedenken! Groetjes, misty
Beste Misty, Je vraagt of de gezondheidssituatie van je dochter een reden om je ziek te melden bij je werkgever. UWV Webcare Team kan geen medische beoordelingen uitvoeren. Ik adviseer je jouw situatie te bespreken met je werkgever. Wellicht komen jullie samen tot een oplossing en is er een vorm van verlof en/of opvang voor je dochter waar je gebruik van kunt maken. Ik weet niet of je dit bericht ook heb geplaatst in een ander topic, maar ik raad je zeker aan dit wel te doen. Wellicht zijn er nog anderen die een voor jou praktische oplossing weten. Actuele informatie over verschillende vormen van verlof vind je op de site van de Rijksoverheid. Ik hoop dat je zo snel mogelijk een oplossing vindt. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare