Geachte heer / mevrouw, Ik ben per 1 maart 2013 werkloos geworden tevens ben ik nu al 27 weken zwanger. Vorige week toen ik online ww aan vraagde kwam ik achter dat ik recht heb op 10 maanden ww uitkering dus tot december 2013. Mijn vraag is nu vanaf maart recht op ww en dus over maart en april krijg ik normale ww en dan mei begint het verlof dus wazo uitkering voor 16 weken, na die 16 weken loopt mijn ww gewoon verder dus dan nog 8 maanden ww.? Ik hoop dat u mijn vraag begrijp wat ik bedoel te zeggen is 10 maanden ww plus 4 maanden wazo uitkering dus eigenlijk zou alles in mei 2014 beeindigen ivm van december 2013 door mijn zwangerschapverlof?
Beste Hazan, Het verlof heeft inderdaad geen invloed op de duur van je WW-recht. Je WW wordt beëindigd als je met WAZO-verlof gaat. Als je na afloop van het verlof nog werkloos bent, kun je het resterend deel van je WW laten voortzetten. Houd er wel rekening mee dat dit niet automatisch gaat. Via www.werk.nl vraag je een herleving van je oude WW-uitkering aan. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare