WW na ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by markell, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. markell

markell Nieuw lid

Apr 18, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op 1 januari 2011 zwanger de WW in gegaan.
    In juli is mijn dochter onverwacht geboren en is mijn zwangerschapsuitkering begonnen.
    Na de zwangerschapsuitkering was ik nog niet in staat om te werken en heb ik een ziektewetuitkering gekregen. Alles op basis van 40 uur per week.
    Deze ziektewetuitkering zal nu in overleg met de UWV arts volgende week gaan aflopen.

Ik wil nu weer WW aanvragen. Maar waar moet ik van uitgaan? Mijn laatste werkgever uit 2010? Of is het UWV mijn laatste werkgever (vanuit de ziektewet)? Ook moet ik bij de aanvraag aangeven hoeveel uur ik de afgelopen 2 weken heb gewerkt. Dat was natuurlijk 0 uur want ik kreeg voor 40 uur een ziektewetuitkering. Maar gaat dat wel goed als ik 0 uur invul want dan krijg ik misschien ook maar 0 uur WW (dus niets).

Bij het online aanvragen kan ik niet aangeven dat ik uit de ziektewet kom. Dus hoe kan ik mijn WW aanvraag zo invullen dat het allemaal goed gaat komen.

Help!!!!!! :(

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Markell,

Je bent vanuit de WW-uitkering de zwangerschaps- en bevallingsuitkering gaan ontvangen en vervolgens na je verlof Ziektewet-uitkering.

Hierdoor heb je geen recent arbeidsverleden en kun je geen nieuwe WW-uitkering aanvragen.
    Je kunt het WW-recht dat voor je verlof is toegekend laten heropenen.
    Er moet dan nog wel recht op WW zijn dat je nog niet gebruikt is.
    Hiervoor neem je contact op met UWV telefoon 0900-9294.

Je moet je dan ook weer inschrijven als werkzoekende bij het werkbedrijf.
    Dit kun je doen op www.werk.nl.

Uiterlijk 4 weken na ontvangst van je aanvraag voor de heropening van je WW-uitkering krijg je de beslissing.

Actuele informatie over de gang van zaken na je WW-aanvraag (heropening) vind je hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijk groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page