Werkgever houdt zich niet aan dagloon UWV

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Moussie14, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moussie14

Moussie14 Nieuw lid

8 jan 2017
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Graag wil ik weten of wat mij nu overkomt rechtmatig is of niet. En eventueel tips hoe ik de situatie het beste aan kan pakken. Het gaat om hetvolgende:

De UWV heeft mijn wazo-uitkering berekent met een x-aantal bedrag DAGLOON. Deze dagloon wordt uitgekeerd over 5 werkdagen (ma t/m vrij). Volgens mijn werkgever is de berekende dagloon door de UWV te hoog en hebben zij een eigen berekening gedaan o.b.v de hewerkte uren 13 weken vóór mijn verlof. Tevens zegt mijn werkgever ook dat ik geen 5 dagen werkte dus het kan niet zijn dat het dagloon over 5 dagen wordt uitgekeerd. Dus inplaats van het wazo-uitkering te ontvangen wat UWV vastgesteld heeft, ontvang ik tijdens mijn verlof het bedrag waar volgens de berekeningen van mijn werkgever ik recht op heb.

Kan en mag mijn werkgever dit zomaar doen?
    De hoogte van de wazo-uitkering volgens UWV wordt trouwens wel uitgekeerd aan mijn werkgever.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 9 jan 2017
    Laatst bewerkt: 9 jan 2017
    Beste Moussie14,

Logisch dat je duidelijkheid wilt over de hoogte van je Wazo-uitkering.

Het dagloon dat UWV berekend heeft is het bedrag waar je recht op hebt. Een uitkering van UWV wordt altijd uitgekeerd over 5 werkdagen, dit staat los van het aantal dagen dat je werkt.
    Je geeft aan dat de werkgever je een lager bedrag betaalt.

UWV kan je hierover niet adviseren. Ik raad je aan hierover contact op te nemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020. Of als je lid bent van een vakbond of een rechtsbijstandsverzekering kan je daar navragen hoe je nu kunt handelen.

Je hebt ook de mogelijkheid om aan UWV door te geven dat de uitkering op je eigen rekening wordt overgemaakt. Hiervoor kan je bellen met de klantenservice.

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina