Ik heb een probleem met het besluit van mijn baas

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Abygail, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Abygail

Abygail Actief lid

Sep 15, 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Hoi,

Ik ben inmiddels alweer enige tijd werkzaam voor een bedrijf waar ik het in principe erg goed naar mijn zin heb.
    Door het uitvallen van een manager en het wegvallen van 4 andere fte ( reorganisatie) zijn er steeds meer taken bijgekomen.
    Nu vind ik dat niet zo erg, ik neem overal mijn verantwoordelijkheid in.

Begin juni 2013 begon mijn baas over een promotie. Ik was erg gegroeid in mijn functie en pakte alle extra 'sores' boven verwachting goed op.
    We hebben hier een aantal gesprekken over gehad, en e.e.a. moest ook overlegd worden met de andere directeur dus het zou even duren. Op voorhand heeft hij mij wel een aangepast functieprofiel gestuurd, met de titel office manager.

Al die tijd heb ik er weinig over gehoord en als ik ergens naar vroeg was het antwoord 'we zijn aan het kijken hoe we jouw promotie concreet kunnen invullen'.

Nu zou ik op 21 nov j.l. een functioneringsgesprek hebben. Dit ging niet door, was geannuleerd door de directie. Ik heb besloten die dag toch te vertellen dat ik in verwachting ben. Naar mijn baas heb ik zelfs uitgesproken dat ik hoop dat hij me nu niet in de maling gaat nemen over de mij toegezegde promotie. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken....

Donderdag 5 december mmocht ik op gesprek komen om mijn functieprofiel goed te keuren. Tot mijn schrik staat daar mijn oude functie op!
    Uiteraard ben ik het gesprek aan gegaan maar vanbinnen kookte ik.
    Ik heb kenbaar gemaakt dat ik het hier niet mee eens ben en mijn baas gaf zelfs toe dat het erg dom was om me eerst een promotie voor te houden en om dit vervolgens in te trekken.

Hier zijn we natuurlijk niet uitgekomen. Ik heb al mijn bezwaren en data van 'afspraken'op de mail gezet naar mijn baas met het verzoek op zeer korte termijn alsnog een functioneringsgesprek in te plannen.

Dit volgde op vrijdag 13 december. Mijn baas beoordeelde mijn gedrag negatief, ik zou chagerijnig en zelf passief agressief zijn. Echt mijn wereld storte in, dit zegt dan een directeur voor wie je een jaar lang puin ruimt en 40-60 uur per week werkt.
    Alles wordt nu gegooid op ' er staat niet letterlijk IK BELOOF je een promotie' en men vindt dat mijn interpretatie verkeerd is geweest.
    Bovendien worden al mijn argumenten gegooid op 'dat is logisch in je zwangerschap'.... Ik slaap hier niet van, ik voel me zo in de maling genomen

Hoe nu verder? Vrijdag 20 december heb ik weer een gesprek.

Wat is jullie advies?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Abygail,

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, dat de eerder toegezegde promotie weer wordt teruggetrokken. Ik kan je hiering echter niet adviseren, dit gaat niet over UWV-uitkeringen.

Wellicht kan een jurist je vertellen of je deze mondelinge afspraak te gelde kunt maken. Dat kan via je eventuele vakbond of rechtsbijstand, of anders via het Juridisch Loket of een advocaat.

Ik hoop dat je met deze hulp verder kunt.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page